برپایی مراسم سوگواری در مراکز اقامتی ماده ۱۶ بهزیستی استان تهران

مدیر کل بهزیستی استان تهران از برگزاری مراسم عزاداری در مراکز اقامتی ماده ۱۶ در بهزیستی استان تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ سمانه زمانی با تسلیت شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: همزمان با ایام دهه اول محرم مراکز اقامتی ماده ۱۶ همراه با حضور معتادین متجاهر اقدام به برگزاری مراسم سوگواری کردند.

زمانی اضافه کرد: همزمان با دهه نخست ماه محرم در تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی استان تهران هیئت های عزاداری همراه با نوحه خوانی، سینه زنی و توزیع نذری بود و همچنین مراکز اقامتی ماده ۱۶ نیز از این مراسم معنوی و مذهبی بی بهره نبودند.

وی در ادامه اذعان داشت: امام حسین(ع) با آگاهی از شهادت از مدینه حرکت کرد و این آگاهی را در متون تاریخی می‌بینیم و پس از طی قرن ها و زمان های طولانی اقدام و حرکت امام حسین(ع) همچنان در اذهان مسلمانان باقی مانده است.

وی افزود: در طول تاریخ انسانهایی بوده و هستند که پس از مرگشان، زندگی و حیاتشان ادامه پیدا کرده و با مرگ بدنشان و شخصیت و اندیشه ‌شان ادامه یافته است و  پیامبر اکرم (ص) فرموند،
 برای شهادت حسین (ع) حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود، اباعبدالله الحسین (ع) از شخصیت های الهی بود همانگونه که در زمان حیات استوانه دین بوده پس از شهادتشان همچنان اندیشه شان ادامه دار است.

کد خبر 63305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد