آمادگی مراکز تحت پوشش بهزیستی مازندران برای مقابله با کووید 19

دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران از آمادگی مراکز تحت پوشش بهزیستی مازندران برای مقابله با کووید 19 خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران به شیوع کووید 19 و پیک هفتم اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ساده ترین و موثرترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی واگیردار دستگاه تنفسی ، استفاده از ماسک بهداشتی، شستشوی منظم و مکرر دستها، پرهیز از حضور در تجمعات ، رعایت فاصله فیزیکی، عدم تماس نزدیک با افراد بیمار و مشکوک و اطمینان از برقراری تهویه مناسب می باشد.
مدیرکل بهزیستی مازندران سلامت افراد مقیم در مراکز را از اولویت های سازمان برشمرد و تاکید کرد : برای حفظ سلامت افراد مقیم ، مراکز باید پروتکل های بهداشتی را براساس بخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی کاملا رعایت کنند.
وی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشت فردی و محیطی جهت پیشگیری از شیوع بیماری در مراکز تاکید کرد و افزود : توانخواهان در زمان پذیرش و یا بازگشت از مرخصی در مراکز شبانه روزی باید تست منفی PCR ارائه کنند.
دکتر بریمانی با تاکید بر اینکه باید همه ملاقات های حضوری خانواده ها ، خیرین و ... در تمامی مراکز شبانه روزی لغو گردد، ادامه داد : دوره های آموزشی پیشگیری کووید 19 برای مسوولین فنی ، پرسنل و مقیمان مراکز تحت نظارت با همکاری مراکز بهداشتی در سطح استان به صورت مستمر برگزار می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه 98 درصد مقیمان و 99 درصد از پرسنل مراکز تحت پوشش سازمان سه دوز واکسن خود را دریافت کردند ، گفت : مراکز در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کووید 19 اقدام نمایند.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 450 نفر (30 درصد) از جامعه هدف و 105 (20درصد) پرسنل مراکز تحت پوشش بهزیستی دوز چهارم واکسن کووید 19 را دریافت نمودند.
دکتر بریمانی افزود:  با توجه به نظارت و کنترل مستمر بهزیستی از مراکز تحت پوشش جهت رعایت مسایل بهداشتی و اقدامات مرتبط با پیشگیری از کووید 19 ، ســازمان بهزیســتی با کمک و مساعدت وزارت بهداشــت توانسته در کنترل بیماری کرونا در مراکز شــبانه روزی به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

کد خبر 63258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد