در رسانه| ۳۲۶ معتاد بهبود یافته در آذربایجان‌شرقی سرکار رفتند/ ۳۲۰ کودک بی‌سرپرست و ۴ هزار دانش‌آموز معلول تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۷۶ مرکز تخصصی برای نزدیک به ۲۵ هزار فرد بیمار معتاد خدمات ارائه شده است و برای ۳۲۶ نفر بیمار معتاد توانمند شده، اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف، در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ۱۸۹ فعالیت اعم از حمایت از زنان سرپرست خانواده، معلولین، بی‌خانمان، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، سالمندان و غیره از جمله این فعالیت‌هاست. 

وی با بیان اینکه بهزیستی با ۵۵۷ مرکز موسسه به عنوان مجموعه‌ای خدمت‌گزار است، افزود: ۶ هزار و ۴۱۳ نفر اشتغال‌زایی در سال گذشته برای اعضای بهزیستی ایجاد شده است. 

صحاف به ساخت و تحویل ۷۱۲ مسکونی برای  مددجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در هفته بهزیستی نیز  ۱۹۷ مسکونی جدید تحویل مددجویان می‌شود.

وی یادآور شد: ۷۲۰ نفر ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ اعطا شده است

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هفت هزار پرونده معلولین در استان تشکیل شده است، یادآور شد: در حال حاضر دو هزار و ۶۰ روستا پایش شده‌اند و یک‌هزار و ۱۴۰ نفر فرد معلول جدید شناسایی شده است. 

صحاف ابراز کرد: ۸۷ مرکز روزانه با ۳ هزار و ۷۴۹ خدمت گیرنده از دیگر فعالیت‌های بهزیستی است. 

وی بیان داشت: در مراکز نگهداری شبانه‌روزی ۴۵ مرکز در حال فعالیت است که سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر خدمت گیرنده وجود داشت. 

مدیرکل بهزیستی متذکر شد: ارائه سمعک، واکر، ویلچر خدمات فیزیوتراپی، کاشت حلزون از دیگر خدمات بهزیستی استان می‌باشد. 

وی بیان داشت: بهزیستی استان چهار هزار نفر دانش‌آموز معلول را تحت پوشش خود دارد. 

صحاف با بیان اینکه معاینه کودکان ۳ تا ۶ ساله برای تنبلی چشم همه ساله در حال انجام است، افزود: تمام نوزادان اعم از ۵۱ هزار و ۹۰۰ نوزاد متولد شده در سال ۱۴۰۰ غربالگری گوش شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در ۷۶ مرکز تخصصی برای نزدیک به ۲۵ هزار فرد بیمار معتاد خدمات ارائه شده و  برای ۳۲۶ نفر بیمار معتاد توانمند شده، اشتغال‌زایی شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ۶۸ هزار خدمت تلفنی و  برای ۳۳ هزار نفر خدمت مشاور حضوری انجام گرفته است، اذعان داشت: خدمات برای ۲۲ هزار نفر زن سرپرست خانواده و چند قلویی نیز جزو وظایف بهزیستی است. 

وی، ۲۴ مرکز هیات امنایی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره کرد و ادامه داد: ۳۲۰ فرزند در این مراکز نگهداری می‌شوند همچنین یک‌هزار و ۶۰۷ کودک بی‌سرپرست نیز با حمایت بهزیستی در کنار خانواده و با حمایت مالی دولت نگهداری می‌شوند. 

صحاف یادآور شد: ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد که شماره تماس ارتباطی این اورژانس همان یک دو سه یا ۱۲۳ است. 

کد خبر 63257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد