افراد نیازمند چگونه می‌توانند از خدمات مشاوره‌ رایگان بهره‌مند شوند؟ + فیلم

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی یکی از متولیان سلامت اجتماعی بوده و یکی از مباحثی که به آن می‌پردازد، موضوع روانشناختی آدمها است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از متولیان سلامت اجتماعی است و یکی از مباحثی که به آن می‌پردازد، موضوع روانشناختی آدمها است.

وی تصریح کرد: بهزیستی موضوع فوق را در دو سطح پیگیری می‌کند و یکی از آن‌ها پرداختن به خدمات سلامت پایه است که ارتقاء سواد سلامت مردم و انتقال مفاهیم آموزشی را در برمی‌گیرد و قسمت دوم مشاوره‌های روانشناختی تخصصی است که آن را در قالب بخش غیردولتی پشتیبانی می‌کند و در این خصوص مجوزهای مرتبط به مراکز مختلف توسط سازمان بهزیستی صادر می‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: تا کنون برای ۳۵۰۰ مرکز در بخش غیردولتی مجوز صادر شده است و در بخش غیر حضوری هم بخش غیردولتی و دولتی را داریم که احتمالا مردم سامانه ارائه مشاوره ۱۴۸۰ را می‌شناسند و در بخش‌های غیردولتی هم سامانه‌های مختلفی خدمات مشاوره‌ای را ارائه می‌دهند.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ که در مورد آن صحبت کردم در سطح ملی به ارائه خدمات مشاوره به مردم می‌پردازد و در همه استان‌ها مشاوران گروهی مستقر بوده و همچنین روانشناسان با داشتن مدرک فوق لیسانس و دکتری در این رشته جزو ارائه دهندگان خدمات مشاوره و روانشناسی هستند و طبیعی است که مناطق روستایی هم جزو پوشش آن بوده باشد.

وی یادآور شد: در داخل شهرستانها ما دو نوع مرکز مشاوره داریم که یکی مراکز مشاوره تخصصی است و یکی هم مراکز سلامت روان محلی است و این مراکز محلی عمدتا به پوشش خدمات مشاوره‌ای روستایی و محلات آسیب‌خیز می‌پردازند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در صورتی که روستائیان نیاز به خدمات مشاوره‌ای داشته باشند می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای مراکز سلامت روان محلی بهره‌مند شوند.

وحیدنیا همچنین خاطرنشان کرد: دولت برای افراد نیازمند که به مشاوره احتیاج دارند، حمایت‌هایی را پیش بینی کرده است که افراد با مراجعه به مرکز بهزیستی محل زندگی خود و واحد مددکاری آن می‌توانند از چگونگی دریافت خدمات مشاوره‌ای رایگان مطلع شوند و پس از بررسی واحد مددکاری و به پیشنهاد خود افراد و همچنین تشخیص مددکاری به مراکز مشاوره مربوطه ارجاع داده می‌شوند و هزینه آن را دولت تامین خواهد کرد.

کد خبر 63250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =