در رسانه| ادارات پذیرش خط مقدم بهزیستی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی کشور، ادارات پذیرش کشور را یاری‌رسان جامعه هدف و خط مقدم بهزیستی خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی امیری صبح امروز در جلسه شورای معاونان بهزیستی آذربایجان‌شرقی ضمن عرض تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی، بر تلاش مضاعف برای خدمت‌رسانی به گروه‌های آسیب‌پذیر تاکید و اظهار کرد: پاسخگو بودن به جامعه هدف از نکاتی است که حتما باید مد نظر کارکنان قرار گیرد و علاوه بر استفاده از امکانات به نحو احسن، اقناع ارباب رجوع از نکاتی است که حتما باید در ارائه خدمات لحاظ شود.

شفافیت، دقت و اطلاعات جامع؛ ویژگی مجموعه کاری مرکز پذیرش

وی، شفافیت بالا در فعالیت‌ها و دقت در شناخت خواسته‌های نیازمندان را از مهم‌ترین محورهای ارائه خدمات به مراجعان در ستاد پذیرش بهزیستی عنوان کرد و افزود: ارجاع صحیح و تسهیل امور و دستورالعمل‌های ذی‌ربط مددجویان منوط به اطلاعات جامع و کامل و شناخت صحیح کارکنان ستاد پذیرش و هماهنگی از  سازمان می‌باشد. 

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی کشور تعامل و ارتباط با سایر دستگاه‌ها و  استفاده از منابع مختلف جامعه را در رفع نیازها و مشکلات اقشار تحت پوشش بهزیستی بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و بیان داشت:  قانون، دستگاه‌ها و اشخاص، همگی منابعی هستند که می‌توان در راستای رفع نیازهای جامعه هدف بهره جست و علاوه بر این  استفاده از ظرفیت‌های استانی در زمینه تحقق ماموریت‌های سازمانی از امور مهم است.

لزوم استانداردسازی روند ارائه خدمات به گروه‌های هدف

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه‌های مربوط به دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده با راه‌اندازی کارگروهای تخصصی، ویژگی‌های شخصیتی کارکنان ستاد پذیرش و هماهنگی را از عوامل موثر در  تسهیل خدمت‌رسانی به جامعه هدف دانست و متذکر شد: صبوری و خوشرویی در کنار شفافیت، دقت و استانداردسازی روند ارائه خدمات به گروه‌های هدف بر اساس شرح وظایف مرکز پذیرش می‌تواند موجبات رضایتمندی ارباب رجوع فراهم نماید.

 نقش مهم استقرار مدیریت شبانه در تسهیل خدمت‌رسانی

امیری با بیان نقش مهم استقرار مدیریت شبانه در پیشگیری از سرگردانی جامعه هدف پس از ساعات اداری ادامه داد: جامعه هدف ما به دلیل  آسیب‌پذیر بودن برای طرح مشکلاتشان نیازمند گوش شنوا هستند و داشتن مهارت شنیداری و تاب‌آوری همچنین رعایت حقوق شهروندی از الزاماتی است که کارکنان ادارات پذیرش باید دارا بوده و به آنها پایبند باشند. 

وی، اهمیت ارتباطات بین سازمانی را در کسب منابع بسیار چشمگیر دانست و یادآور شد: گسترش زیرساخت‌ها جهت ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف از نکاتی است که در حال اجراست و حذف فعالیت‌های غیر مطلوب و تمرکز بر اصل از نکاتی است که مد نظر رئیس سازمان می‌باشد.

لزوم مطابقت با اولویت‌ها و نیازهای جدید سازمان

امیری، ارائه خدمات بیشتر و شفاف توام با رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از نکاتی است که رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی کشور در سخنان خود متذکر شد و ادامه داد: با توجه به تغییر شکل نیازهای سازمان، رصد مسائل و مشکلات مددجویان و ارائه راهکارهای موثر و اتخاذ تمهیدات لازم از جمله اقداماتی است که حتما باید انجام شود و در حال حاضر ودیعه مسکن و اجاره مسکن جزو مسائل اساسی اقشار تحت پوشش می‌باشد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود این مشکل حل شود.

وی، خرد جمعی، اجتماع و اتحاد را از نیازهای اصلی امروز برای هم‌افزایی کارکنان برای پاسخگویی کامل به جامعه هدف دانست.

قدردانی از تعامل و بهبود روند خدمت‌رسانی در مرکز پذیرش

شایان ذکر است، رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی کشور در این نشست از مدیرکل و اعضای شورای معاونان بهزیستی آذربایجان‌شرقی به‌واسطه تعامل و حمایت لازم از اداره پذیرش با اهدای لوح سپاس، قدردانی و تجلیل کرد.

در ابتدای این نشست، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با قدردانی از حضور رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور در استان و پیش‌بینی برنامه‌های فشرده کاری، گزارشی از اقدامات و  برنامه‌های این اداره‌کل در خصوص برپایی میز خدمت، ارتباطات مردمی و پیگیری روند اصلاح خدمت‌رسانی در مرکز پذیرش و هماهنگی، ارائه داد.

احد جبارزاده، رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی استان نیز در این نشست با بیان نحوه ایجاد ساختار اداره پذیرش در سال 99 ضمن ارائه گزارش اقدامات از طرح مؤلفه‌های موجود شامل: نظم و برنامه‌ریزی، راه‌اندازی قرنطینه، اصلاح و تقویت ارتباطات، پاسخگویی، تسهیل و تسریع امور، تقویت میز خدمت و تکریم ارباب رجوع، توضیحات جامع ارائه داد.

لازم به ذکر است؛ رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور به همراه مدیرکل بهزیستی استان، در برنامه "سه‌شنبه‌ها با مردم" با تعدادی از ارباب رجوع دیدار چهره به چهره داشته و نسبت به بررسی مسائل و پاسخگویی به سوالات، اقدام لازم معمول داشتند.

همچنین رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور در ادامه سفر به استان آذربایجان‌شرقی از مجتمع شهید فیاض‌بخش تبریز نیز بازدید و از نزدیک در جریان نحوه مطلوب خدمت‌رسانی به جامعه هدف قرار گرفت.

امیری همچنین در نشست جداگانه با کارشناسان و رابطان میز خدمت ادارات بهزیستی شهرستان‌ها همچنین کارکنان مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف در تبریز با آنها به گفت‌وگو پرداخت. 

وی در ادامه سفر به آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از اداره بهزیستی شهرستان اسکو، از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی در میز خدمت بهزیستی قرار گرفت.

کد خبر 63246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد