کمک ودیعه مسکن مددجویان به افراد نیازمند براساس اولویت پرداخت می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی درباره کمک ودیعه مسکن مددجویان توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلنا، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات سازمان بهزیستی برای کمک به مددجویانی که با مشکل تامین ودیعه مسکن مواجه هستند، گفت: همه آحاد جامعه با مشکل مسکن مواجه هستند.مهم این است که ما تسهیلگری کرده و به تهیه مسکن هم از باب ودیعه مسکن و هم در امر ملی مسکن موضوعات را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: درباره مسکن جامعه هدف نیز رشد بسیار فزاینده ای داشته ایم و ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در هفته بهزیستی نیز افتتاح شد.

قادری تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی شده است که ۴۰ هزار واحد مسکونی برای تامین افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی ساخته شود.

وی درباره کمک هزینه برای ودیعه مسکن مددجویانی که با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: ما در بودجه سنواتی سازمان این مسئله را پیش بینی کرده‌ایم برای افرادی که واقعا مشکل داشته و نیاز به همراهی دارند براساس بودجه ای که داریم اولویت بندی کرده و کمک می‌کنیم.

قادری همچنین درباره حذف مستمری برخی مددجویان گفت: نظام پرداخت مستمری سازمان بهزیستی کشور مربوط به دهک یک تا هفت است. مددجویانی که در این چند دهک قرار دارند از امتیازات مستمری براساس بعد خانوار بهره مند می شوند.  البته مددجویانی که در دهک یک تا سه هستند و تحت پوشش باشند لاجرم مستمری سازمان بهزیستی را دریافت می‌کنند.

قادری درباره حذف مستمری مددجویانی که تحت پوشش بیمه بوده و مستمری بازنشستگی دریافت می کنند، ادامه داد: البته اگر مددجویانی مشمول بیمه های تامین اجتماعی باشند یا سایر بیمه‌ها مانند نیروهای مسلح را داشته باشد و حداقل بگیر هم باشند باز هم مشمول دریافت مستمری نمی شود. 

وی تاکید کرد: مستمری برای مددجویانی است که هیچ درآمدی ندارند و تحت پوشش سازمانهای حمایتی مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر 63237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =