شاهرود | برگزاری دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود : رسیدگی به مقوله مناسب سازی و ضرورت دسترس پذیری افراد معلول، ناتوان، جانبازان و سالمندان  نه تنها یک مسئولیت اداری بلکه همگی افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی در پرداختن به امور ایشان از تمام ظرفیت خود کمک گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود در سال جاری با حضور معاون عمرانی فرماندار، مدیر و کارشناس مناسب سازی بهزیستی، شهرداران، نماینده انجمن معلولین و جامعه نابینایان و روسای سایر ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود و دبیر جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش  به توصیه های قرآن و معصومین  در راستای بهبود زندگی معلولین و محرومین اشاره کرده و گفت: قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که افراد دارای معلولیت بینایی،شنوایی و حرکتی را از نظر انسانی مساوی افراد عادی دانسته و در آیات متعدد به حقوق معلولین پرداخته و از کرامت انسانی آنها دفاع نموده است.

در ادامه پورنیا معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با نظر کارشناسان بهزیستی، شهرداری،نظام مهندسی و مشاوره نمایندگان معلولین انجام پذیرد گفت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است ولی کافی نیست و تحقق این مهم مستلزم رسیدگی بیشتر و پویاتر مسئولین و دستگاه‌های مرتبط می باشد.

شایان ذکر است در این جلسه  بعد از قرائت و پیگیری مصوبات قبلی، مستندسازی اقدامات انجام شده توسط شهرداری ها، ایجاد محتوی آموزشی برای دانش آموزان در خصوص مقوله مناسب سازی در سامان شاد، پیگیری مناسب سازی پیاده روهای شهرک گلها، بازدید کمیته فنی مناسب سازی از بانک ها مصوب گردید.

کد خبر 63235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد