شهرری| برگزاری جلسه ستادی پدافند غیر عامل

اولین جلسه ستادی پدافند غیر عامل(طرح محب) با حضور نمایندگان ستادی و مراکز دولتی بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ با سخنرانی و تدریس علیرضا موحد شریعت پناهی معاون امور توسعه و پیشگری بهزیستی شهرستان ری این جلسه برگزار شد.

این جلسه در راستای ضرورت گسترش برنامه های پیشگیرانه، افزایش توانایی های روانشناختی فردی و ارتقای بهداشت روان در بین آحاد جامعه و به منظور حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی بود که با حضور جمعی از روانشناسان و سخنرانی استاد محمد مهدی مهربانی تشکیل شد.

شهرری| برگزاری جلسه ستادی پدافند غیر عامل

شریعت پناهی بیان کرد: علاوه بر اینکه کاهش خطر بلایای طبیعی مستلزم رویکردهای پیشگیرانه وسیع می باشد، پیشگیری از کاهش خسارت حرف اول را در مدیریت بحران میزند و کاهش پیامدهای نامطلوب بلایای طبیعی نیز نیازمند حضور و مشارکت کلیه افراد جامعه است.

وی در ادامه افزود: همه ما به عنوان افراد جامعه لازم است همسو با سیاست‌های دولت با افزایش آمادگی در کاهش اثرات منفی بلایای طبیعی نقش تعاملی و مشارکتی موثری را ایفا نماییم و یکی از این اقدامات طرح محب نام دارد که معنی آن مداخله و حمایت های روانی و اجتماعی در وقوع بلایا می باشد.

 شریعت پناهی گفت: این طرح شامل آموزشهای روانشناختی، کنار آمدن با استرس و اضطراب و مهارت های ارتباطی و تاب آوری در هنگام وقوع حوادث می باشد که توسط کارشناسان حوزه پیشگیری انجام می شود.

کد خبر 63177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد