تربت حیدریه | ۱۰۵ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی در خراسان رضوی فعال است

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۰۵ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی معلولان در این استان فعالیت دارند که ۱۷ مورد از این تعداد در قالب "خانه کوچک" فعال هستند.

مسعود فیروزی در آیین افتتاح یک مرکز توانبخشی شبانه‌روزی معلولان ذهنی در تربت‌حیدریه افزود: در مراکز شبانه روزی توانبخشی استان خراسان رضوی ۶ هزار و ۲۵۰ نفر نگهداری می‌شوند.
وی تعداد مراکز روزانه توانبخشی در خراسان رضوی را ۹۶ مرکز دانست و گفت: در مراکز روزانه نیز چهار هزار نفر مشفول حرفه‌آموزی هستند.
وی ادامه داد: کار در بهزیستی یک توفیق است و مددکاران این مرکز پیشقراولان خدمت به نیازمندان هستند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: در سطح شهرستان ۲ مرکز شبانه‌روزی ذهنی، سه خانه کوچک ذهنی، سه مرکز روزانه، یک مرکز آموزشی توانبخشی زیر ۱۵ سال و نیز ۲ مرکز حرفه آموزی بالای ۱۴ سال فعال است.
فاطمه صادق‌ امیری افزود: مرکز توانبخشی معلولان ذهنی که اکنون شاهد افتتاح آن هستیم توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع وبا صرف نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شده است و در مجموع ۳۰۰ نفر در آن نگهداری می‌شوند که ۱۰۳ نفرشان زن هستند.
صادق‌ امیری ادامه داد: این مرکز گنجایش ۷۰ پسر بالای ۱۴ سال را دارد که بهزیستی بابت نگهداری هر نفر ۲۰ میلیون ریال در ماه به این مرکز می‌پردازد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

کد خبر 63143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد