برگزاری جلسه کار گروه پیشگیری و کاهش طلاق و تقسیم کار ملی استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : نقش بهزیستی در کاهش طلاق در محور های آموزش، مشاوره و حمایت های اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نشست کارگروه پیشگیری و کاهش طلاق و تقسیم کار ملی با حضور دکتر محمود منطقی مدیرکل ، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان ، رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی و دیگر اعضاء کارگروه در محل نیروی انتظامی استان برگزار شد.

دکتر محمود منطقی مدیرکل اداره بهزیستی استان در این نشست ضمن تقدیر از حضور اعضاء و میزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر حضور فعالانه اعضاء کارگروه و نمایندگان بمنظور اهمیت جلسات و ارزیابی و رسیدگی به مسائل و مشکلات گفت: اهمیت نقش برنامه های آموزشی در واقع باید کسب مهارت برای زوجین در زندگی مشترک باشد تا بتوان با توانمند سازی زوجین از برخی مشکلات پیش آمده در زندگی مشترک جلوگیری کرد .

وی در ادامه مهمترین نکته اجرای خدمات گسترده با مشارکت دستگاهها ی اجرایی می تواند بازخورد خوب و مطلوبی داشته باشد و با بیان اینکه هماهنگی و تمرکز همه جانبه دستگاه ها و بخش های مختلف بر روی یک موضوع می تواند اثرگذار باشد و امیدواریم با انسجام و هماهنگی در اجرای این طرح، شاهد اثرگذاری بیشتر این بحث کاهش طلاق باشیم.

منطقی با تأکید بر اینکه بهزیستی خدمات متنوعی برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق انجام می دهد اظهار داشت : این سازمان برای زوج هایی که متقاضی طلاق هستند نیز خدمات مشاوره روان‌شناختی و مداخله ی بمنظور کاهش طلاق ارائه می دهد که طبق آمار و ارقام در این  بخش توانسته است موفقیت های نیز کسب نماید .

  

وی افزود :یکی از مهم‌ترین ویژگی اجرای طرح تقسیم کار ملی پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی است که این طرح برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تشکیل کارگاه های آموزشی قبل و بعد از ازدواج اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هدف گیری تمام دستگاه های اجرایی بایستی کاهش مؤثر آسیب های اجتماعی باشد بیان کرد: آموزش سبک زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی خانوادگی نیز بمنظور کاهش طلاق اجرا می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد، ابراز کرد: اگر آموزش های لازم پیش از ازدواج و همچنین آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی به زوج هایی داده شود مطمئناً موجب کاهش طلاق خواهد شد و کاهش آسیب های اجتماعی موضوعی است که بسیار حائز اهمیت می باشد و تمامی سعی ما در اجرای برنامه ها در راستای این امر می باشد.

همچنین در این جلسه انسیه ایمانی معاون توسعه و پیشگیری در خصوص بررسی آسیب های طلاق گفتند : مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج راهکاری موثر و کارا در کاهش آمار طلاق می باشد. آموزش، ارائه برنامه های مشاوره ای، تشکیل نشست های صلح و سازش و بهره گرفتن از ظرفیت های اجتماعی، رسانه ای و فضای مجازی از جمله عوامل تاثیر گذار در کاهش دادن مشکلات زندگی مردم می باشد که منجر به کاهش آمار طلاق نیز می باشد.

کد خبر 63087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد