۱۱ مرکز شبانه روزی نگهداری مددجویان بهزیستی زنجان فعال است

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: استان زنجان ۱۱ مرکز شبانه روزی دارد که ۲ مرکز در زمینه نگهداری سالمندان، ۶ مرکز نگهداری کم توانان ذهنی و ۳ مرکز نگهداری بیماران روان مزمن فعالیت می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقامحمدی در دوره آموزشی اصول صحیح مراقبت ازافراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران مزمن روان مراکز شبانه روزی اظهار کرد: خدماتی از قبیل پزشکی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری، کار درمانی، فیزیوتراپی و حرفه آموزی به صورت شبانه روزی در این مراکز به مددجویان ارائه می شود.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آموزش اصول مراقبت به مسئولین فنی مراکز عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۳۳ نفر از مراقبین توسط مسئولین فنی مراکز، آموزش  می بینند.

آقامحمدی در خصوص نحوه پذیرش در این مراکز عنوان کرد: اولویت پذیرش در مراکز مذکور با افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمنی است که نگهداری از آنان در خانه به دلیل ناتوانی خانواده در امر مراقبت و یا از دست دادن سرپرست موثر، وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: خدمات توانبخشی ومراقبتی شامل خدمات مختلف مراقبتهای بهداشتی و ارائه خدمات توانبخشی براساس برنامه تدوین شده توسط کارشناسان علوم توانبخشی و مراقبت، آموزش به افراد با معلولیت جسمی-حرکتی، افراد با اختلالات هوشی-رشدی، بیماران روانی مزمن و سالمندان و خانواده آن ها درخصوص استفاده از وسائل بهداشتی، استفاده صحیح از لوازم کمک توانبخشی مناسب سازی، هماهنگی و استانداردهای فضای فیزیکی و وسایل به منظور ارتقای مهارتها و کسب استقلال فردی و افزایش توانمندی خانواده است.

کد خبر 63056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد