در رسانه | توانمندسازی ۵۱۴ زن و ۲۹۶ مرد تحت پوشش بهزیستی در استان بوشهر

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر از توانمندسازی ۵۱۴ زن و ۲۹۶ مرد تحت پوشش بهزیستی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از مهر، حسین اسدی راد صبح سه‌شنبه در کمیته توانمندسازی معلولان استان بوشهر اظهار داشت: امید به زندگی و تسهیل گری در آموزش فنی و حرفه ای در جریان است.

وی افزود: می‌توان با هم افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای زنجیره مهارت آموزی، تولید و اشتغال را برای جامعه هدف سازمان بهزیستی راه بیندازیم چون اشتغال و عرضه محصولات تولیدی باکیفیت دغدغه اصلی مجموعه بهزیستی است.

اسدی راد تاکید کرد: بهزیستی با اجرای برنامه‌های گوناگون مهمترین رویکرد خود را توانمندسازی افراد تحت حمایت در حوزه‌های مختلف می‌داند، که این مهم محقق نمی‌شود مگر با آماده کردن جامعه هدف و هدایت آنها به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه آموزی بر اساس پتانسیل‌های بومی هر منطقه، تا پس از کسب مهارت با حمایت سازمان بهزیستی بتواند در ایجاد اشتغال پایدار قدم بردارند.

وی از توانمندسازی ۵۱۴ زن و ۲۹۶ نفر مرد از جامعه هدف تحت حمایت بهزیستی در استان خبر داد و اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی افراد و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب حرفه‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد، اردوگاه‌های کاردرمانی، اماکن زیر نظر بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و بی سرپرست، آسیب دیدگان اجتماعی، معلولین و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.

اسدی راد تصریح کرد: موضوع اشتغال مددجویان بهزیستی محقق نخواهد شد مگر با فرهنگ‌سازی و تعامل با شرکای اجتماعی و تشویق مددجویان به فراگیری مهارت‌های مورد نیاز بازار و نیز ارائه بسته‌های تشویقی از قبیل تسهیلات که در ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد

کد خبر 63027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد