بازدید مدیرکل بهزیستی هرمزگان از منزل توانخواهان تحت حمایت در بندرعباس

در بازدید مدیرکل بهزیستی هرمزگان از منزل توانخواهان تحت حمایت در بندرعباس ، بخشی از مسائل و مشکلات خانواده ها بررسی و دستورات لازم صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان با همراهی حمید پورحسن رییس هیئت مدیره ستاره توانبخش و مددکاران این موسسه با حضور در منزل خانواده های توانخواهان ، ضمن دیدار، به بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت به ویژه در بحث فرسودگی منزل محل سکونت و معیشت آنان پرداختند.

سامیه جهانشاهی در ادامه بازدید خدمات ارائه شده به آنان را مورد ارزیابی قرار داد و ضمن اعطای بسته معیشتی به خانواده ها ، در خصوص تهیه لوازم ضروری ، تعمیرات منزل مسکونی ، تهیه سرویس بهداشتی مناسب و ارائه تسهیلات اشتغال زایی به سرپرست خانواده قول مساعد داد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این دیدار ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به معلولان،سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه بهزیستی را بخشی از خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت عنوان کرد و افزود : این خدمت به منظور آموزش و توانبخشی افراد معلول جسمی حرکتی، ذهنی، ضایعه نخاعی، کم شنوا و ناشنوا، کم بینا و نابینا، سالمندان، بیماران روانی مزمن ( هرکدام بصورت مجزا)طراحی شده است. در این مراکز با مشارکت بخش غیر دولتی به افرادی که به گروه های فوق تعلق داشته باشند خدمات تخصصی هنر و هنردرمانی بصورت روزانه ارائه می شود.
وی به خانواده ها توصیه کرد : به منظور آموزش ،توانبخشی و توانمندسازی فرزندان دارای معلولیت ، زمینه حضور آنان در مراکز روزانه بهزیستی فراهم گردد.

همچنین در همین راستا مدیرکل بهزیستی هرمزگان در خصوص تامین لوازم هنری و موسیقی  برای یکی از هنرمندان توانخواه قول مساعد داد.

کد خبر 63026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد