اختصاص بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان بهزیستی خوزستان

روز سه شنبه یازدهم  مردادماه ،مدیر کل  بهزیستی خوزستان در  جلسه قوانین و مقررات مربوط به معافیت فرزندان تحت پوشش، با حضور مسئولین فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی اهواز و حضور ویدئو کنفرانسی مسئولین فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی   سایر شهرستانها ی استان  در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خوزستان از اختصاص بالغ بر ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی  خوزستان در سال۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، مهران کریمیان با تاکید بر اهمیت مشاوره، مددکاری و ارتباط موثر با مددجویان در موضوع هدایت شغلی مددجویان بیان داشت: این اعتبارات  در قالب وام های قرض الحسنه با بهره پایین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت مراکز مثبت زندگی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف سازمان گفت: هدف اولیه از راه اندازی مراکز مثبت زندگی، واگذاری خدمات ۲۲ گانه سازمان به این مراکز به منظور خدمات رسانی به مددجویان و معولان زیر  پوشش در محلات بوده است که در حال حاضر تنها بخشی از این خدمات به مراکز واگذار شده است. 
کریمیان افزود: شالوده و فلسفه وجود سازمان بهزیستی توانمندسازی و خودکفایی خدمت گیرندگان زیر پوشش از طریق ایجاد اشتغال پایدار است که این مهم جز با داشتن تسلط و اشرافیت کامل بر دستورالعمل های آماده سازی شغلی، استعدادیابی و پرورش مهارتهای مددجویان امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین دستگاه های متولی امر اشتغال، آماده سازی شغلی مددجویان، ایجاد ارتباط بین مراکز مثبت زندگی و مراکز فنی و حرفه ای، و موسسات کاریابی، بخشی از زنجیره توانمندسازی شغلی و کنترل فقر است.
مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: کلیه کارفرمایانی که نسبت به استخدام مددجویان زیر پوشش بهزیستی اقدام کنند می توانند از شرایط تسهیلات کم بهره و پرداخت حق السهم بیمه ماهانه مددجویان  بهره مند شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان نیز هدف از برگزاری این جلسه را  بررسی دستورالعمل نحوه معافیت فرزندان تحت پوشش سازمان، بازآموزی دستورالعمل های تخصصی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان با تاکید بر بازتوانی و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین نشست تخصصی پیرامون قانون حمایت از اطفال و نوجوانان عنوان کرد.


محمدرضا عباسی افزود: جامعه هدف زیر  پوشش ولی نعمت ما بوده و حفظ کرامت انسانی ایشان به خصوص در شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، یکی از ضروری ترین وظایف کلیه کارکنان، مراکز تحت نظارت بهزیستی و شرکای اجتماعی سازمان است.


وی با اشاره به گستردگی فعالیت های بهزیستی بیان داشت: اطلاع کامل از تنوع فعالیت های سازمان، مطالعه دقیق دستورالعمل ها، اشراف به شیوه نامه ها و مطالعه قوانین بالادستی به منظور پاسخ گویی دقیق و اصولی به مددجویان بسیار ضروری است. 


گفتنی است در این جلسه کلیه قوانین و مقررات مربوط به معافیت فرزندان تحت پوشش، با حضور سرگرد الهایی  کارشناس مسئول حوزه نظام وظیفه آموزش داده شد  و همچنین دستورالعمل آماده سازی شغلی برای پرونده های قابل بازتوانی در راستای توانمندسازی اقتصادی و رسیدن به اشتغال پایدار،نحوه جذب سریع اعتبارات  سازمان با تاکید بر دستورالعمل جامع حمایت های مالی سازمان   ، دستور العمل برنامه گروه های همیار زنان سرپرست خانوار و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان توسط کارشناس مسئولان دفاتر حوزه اجتماعی بهزیستی استان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 63024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد