اعزام تیم های محب بهزیستی به مناطق سیل زده یزد

تیم محب بهزیستی استان یزد به منظور ارایه خدمات روانی-اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: 10 تیم فوریتی محب با هدف ارائه خدمات مشاوره تخصصی و حمایت های روانی-اجتماعی به سیل زدگان و خانواده های آن ها تشکیل شده است.
ناصر صباغزادگان به حضور داوطلبانه 41 نفر از روانشناسان، مشاوران، مددکاران استان در این طرح اشاره کرد و گفت: 14 مرکز مشاوره نیز در سطح استان آماده ارائه خدمات مشاوره ای به سیل زدگان هستند.
وی همچنین از آمادگی خط 1480 بهزیستی برای ارائه خدمات مشاوره تلفنی به سیل زدگان گفت: خانواده هایی که در سوگ عزیزان خود در اثر سیل به سر می برند با تماس با این خط می توانند به صورت تلفنی از حمایت های روانی- اجتماعی برخوردار شوند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد در خصوص طرح محب گفت: این طرح به ارائه ی خدمات مشاوره روانی -اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت با تکیه بر توانمند سازی اجتماعات محلی می پردازد.
وی با اشاره به آموزش‌های تخصصی تیم محب گفت: این آموزش ها شامل مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب می باشد.
 وی خاطرنشان کرد: تلاش تیم محب بهزیستی ارتقای ایمنی و امنیت روانی افراد و همچنین ارتقای سطح آرامش، امیدواری، کاهش آلام و توسعه یاری رسانی به خانواده ها می باشد.

کد خبر 62984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد