برگزاری دوره آموزشی با عنوان " نقش مشاروه حقوقی و مذهبی " برای مسئولان مراکز مشاوره بهزیستی استان

پرویز پروین سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از اجرای دوره آموزشی با همکاری دادگستری و با عنوان نقش مشاوره حقوقی و مذهبی در مراکز مشاوره بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، اولین کارگاه آموزشی  ویژه مراکز مشاوره فعال در سامانه تصمیم(طلاق)  توسط دادگستری استان و با مشارکت بهزیستی برگزار شد.

پروین سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان  در رابطه با نقش مشاوران در  برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در طلاق از طریق سامانه تصمیم و با مشارکت معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، بیله سوار، گرمی، خلخال و نمین و با حضور مسئولان مراکز مشاوره فعال در سامانه تصمیم در برنامه کنترل و کاهش طلاق و مشاوران مذهبی و حقوقی این مراکز اجرا می شود.

پروین هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارایه خدمات مشاوره مذهبی و حقوقی در کنار مشاوره روانشناختی در مراکز مشاوره فعال در سامانه تصمیم برای زوجین متقاضی طلاق دانست و افزود: : از آنجایی که بسیاری از توصیه‌های  دین اسلام برای زندگی بهتر و سالم‌تر با توصیه‌های روانشناسی هم پوشانی دارد عده‌ای برای برطرف کردن مشکلاتشان در زمینه مشکلات خانوادگی و ازدواج ترجیح می‌دهند با یک مشاور مذهبی مشورت کنند.

وی اضافه کرد: زوجین متقاضی طلاق با عقاید مذهبی در  تصمیم‌گیری برای طلاق (مشاوره پیش از طلاق) وکنار آمدن و برطرف کردن مشکلات و اختلافات نیاز به مشاوری دارند که با توجه به توصیه‌های اسلامی و مذهبی آنها را راهنمایی کند و می‌خواهند راهکارهایی در اختیارشان قرار داده شود که با اعتقاداتشان همخوانی داشته و کاربردی باشد.

شایان توجه است: این کارگاه آموزشی با هدف مذکور با نقش و اهمیت مشاوره مذهبی در جریان مشاوره طلاق برای زوجین در جهت تقویت و افزایش دانش مشاوران برگزار گردید.

کد خبر 62975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد