۳۸۰ در خواست پذیرش کودک در سامانه فرزند خواندگی ثبت شده است

دکتر حسین اسدی راد گفت: سازمان بهزیستی تنها نهاد دولتی که در امورمربوط به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر؛ حسین اسدی راد افزود: امروزه با توجه به اهمیت فرزند آوری در جهان ، موضوع فرزند خواندگی نیز پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه فرهنگ پذیرش فرزند خواندگی روزبه روز در حال افزایش است .

مدیر کل بهزبستی استان بوشهر عنوان کرد: تنها نهاد دولتی در امر واگذاری و نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی است  که قوانین خاص برای واگذاری حضانت کودکان  را دارد.

اسدی راد یاد آور شدطبق مقررات فرزند خواندگی سه دسته از افراد می توانند درخواست حضانت کودکان را از سازمان بهزیستی باشند : گروه اول زن و شوهری که نمی توانند صاحب فرزند شوند،گروه دوم دختران و زنان بدون همسر و گروه سوم زن و شوهر دارای فرزند می باشد.

این  مسئول شرایط عمومی جهت متقاضیان سرپرستی را این گونه بیان کرد:  مقید بودن به انجام واجبات و ترک محرمات ، داشتن صلاحیت اخلاقی ،عقد دائم زوجین ،داشتن تابعیت ایران ،برخورداری از سلامت جسمی و روانی و... همچنین شخص متقاضی می بایست دارای  تمکن مالی  و فاقد سابقه کیفری باشد.

دکتر اسدی راد ابراز داشت  : متقاضیان سرپرستی می بایست در سامانه فرزند خواندگی به آدرس  adoption.behzisti.net     در خواست خود را ثبت نمایند.

وی افزود : متقاضیان فرزند خواندگی در استان رو به افزایش است و تا کنون ۳۸۰ در خواست پذیرش کودک در سامانه فرزند خواندگی ثبت شده است .

در پایان مدیر کل بهزیستی استان بوشهر  کلیه مراحل واگذاری فرزندان به متقاضیان را منوط به حفظ منافع عالیه کودکان دانست که هدف اصلی هدایت فرزندان به خانواده می باشد .

کد خبر 62951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد