۸ دستور استاندار به ادارات با شیوع موج جدید کروناویروس

ایسنا/قم استاندار قم با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای سازمان‌های دولتی و موسسات عمومی استان قم ۸ دستور در خصوص رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی با توجه به شیوع موج جدید کرونا، ابلاغ کرد.

متن بخشنامه سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم به شرح زیر است:

باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و خسارت مادی و معنوی ناشی از بیماری مذکور در سنوات گذشته تطویل روند، مدیریت بحران در کشورهای مختلف دنیا و با امعان نظر به شیوع انواع جهش یافته ویروس و ابلاغ دستورالعمل‌های تخصصی متعدد در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، ضرورت دارد ابعاد روانشناختی مدیریت بحران در زمینه تقویت روحیه مجریان و تداوم اهتمام جدی برای اجرای تکالیف در سطح دستگاه‌های اجرایی و همچنین عزم عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح افکار عمومی جامعه مورد توجه جدی قرار گرفته و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از عادی انگاری وضعیت و تداوم جریان هشدار و آمادگی به مورد اجرا گذاشته شود.

لذا ترتیبی اتخاذ نمائید تا شخصا بر اجرای موارد زیر در سطح آن دستگاه/سازمان نظارت گردیده و تا اطلاع ثانوی آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کرونا متناسب با ابلاغیه‌های ستاد مدیریت بحران استان در دستور کار قرار گرفته و گزارش اقدامات به صورت منظم به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

۱- اجرای دقیق مفاد مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا و ستاد مدیریت بحران استان در سطح آن دستگاه و واحدهای تابعه.

۲- اتخاذ تمهیدات برای حفظ آمادگی متناسب با وضعیت هشدار و خروج از عادی انگاری شرایط.

۳- همکاری جدی با بازرسان ستاد مدیریت بحران استان و بازرسان مرکز بهداشت و اقدام فوری در زمینه اجرایی نمودن توصیه‌ها و تذکرها و رفع ایرادات در کوتاه‌ترین زمان ممکن.

۴- اتخاذ تدابیر لازم بمنظور ارتقای روحیه کارکنان و مجریان دستورالعمل‌ها و مصوبات مرتبط با مدیریت بحران کرونا.

۵- برنامه ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی متناسب با وضعیت‌های اعلامی و انجام واکسیناسیون کلیه کارکنان.

۶- اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در راستای نهادینه کردن استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های رجوع و کاهش نیاز به خدمات حضوری.

۷- برنامه ریزی برای بهره برداری حداکثری از امکانات دولت الکترونیک بمنظور ارایه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و کاهش نیاز به خدمات حضوری.

۸- جلب مشارکت و همکاری تشکل‌های مردم نهاد، خیرین و داوطلبان در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و بهره‌برداری حداکثری از مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف مردم برای همراهی و همکاری در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا.

کد خبر 62855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد