اجرای طرح CBR در روستاها با همکاری مراکز غیردولتی بهزیستی ادامه دارد 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر خدمات CBR به دو روش چند بخشی و تسهیلگری اجرا می شود که در روش چند بخشی کارشناسان اداره و شرکای کاری (دهیاران، بهورزان) و در روش تسهیلگری ۸ مرکز مثبت زندگی در اجرای این برنامه بهزیستی را یاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی توزیع عادلانه خدمات را یکی از ارکان فعالیت بهزیستی برشمرد و افزود: طرح cbr با مشارکت شبکه بهداشت، بهورزان، دهیاری ها، موسسه های (CBR) و مراکز مثبت زندگی در حال اجراست.
 وی تصریح کرد: زنجان جز استان های با پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای  توانبخشی مبتنی بر جامعه است که این طرح  را با کمک ۱۷ گروه خودیار و ۲۹ نفر به عنوان تسهیلگرانجام می دهد.
 وی اضافه کرد: هر ساله خدمات مختلفی طبق ۵ مولفه ی CBR  درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.

حسینی تصریح کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که از ابتدای سال جاری، تاکنون تعداد ۳۹ نفر از افراد دارای معلولیت  از مناسب سازی مسکن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی برخوردار شده اند  .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند که بیش از ۴ هزار نفر مستمری دریافت نموده  و۴ صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

کد خبر 62854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد