محرم فرصتی برای انفاق و کمک به مردم است

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ائمه اطهار نیازی به ما ندارند بلکه ما نیازمند آنان هستیم، گفت: محرم فرصتی برای سربازی در رکاب سیدالشهدا است و ما با انفاق و کمک به مردم باید از این فرصت استفاده کنیم و گرفتار بخل و وسوسه شیطان نشویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری طی سخنانی در اولین شب ماه محرم در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌بانوی‌کرامت، گفت: لازم است امکانات و فرصت‌های خود در دنیای گذرا و در این ایام محرم را خرج سیدالشهدا کنیم و راهی که حضرت در این عالم برای ما گشوده است را قدر بدانیم.

وی افزود: خداوند انسان را در عالم ارض سکونت داده است و ناچار هستیم در این زمین تا مدتی استقرار داشته باشیم اما خداوند در این در عالم ارض یک راهی به سوی خودش باز کرده است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار داشت: تمام انبیاء الهی هم برای حرکت دادن انسان به سمت این راه الهی مبعوث شده‌اند به همین خاطر باید این امکانات متفاوت ظاهری و باطنی در این راه الهی خرج و هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانع این انفاق راه الهی، «حیاه‌الدنیا» است که جلوه های خاصی دارد که در دستان اهل دنیا ، شیطان و دشمنان اهل‌بیت(ع) قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم شرایطی که برای عبور از این موانع بیان شده است، داشتن ایمان و تقوا است که باعث می شود انسان اموال و امکانات خودش را در راه الهی هزینه و انفاق نماید که مایه تقرب به خداوند خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وقتی انسان اموال و امکانات خودش را در این راه الهی هزینه نماید مایه تطهیر زندگی انسان خواهد شد اما لحظه‌ای که انسان در حال انفاق است شیطان اضطراب ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان‌رهبری افزود: انفاق حقیقی انسان را وارد وادی رحمت خواهد کرد و انسان به آرامش حقیقی می‌رسد چرا که انسان از وادی شیطان عبور کرده و به وادی رحمت داخل شده است.

وی در ادامه گفت: «حیات طیبه» و «اجرکریم» در انتظار کسانی است که انفاق فی سبیل‌الله داشته باشند که نتیجه‌اش «اضعاف‌کثیره» در محضر الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطر نشان کرد: دستگاه شیطان و فراعنه درصدد هستند تمام امکانات انسان را به سمت ظلمات و جلوه‌های دنیوی سوق دهند.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: تمام جلوه‌های دنیا لهو، لعب، زینت، تفاخر و تکاثر است که پنج طرح شیطان برای دوره‌های مختلف عمر انسان است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: «حیاة الدنیا» نقطه مقابل «دارآلاخره» است که باید دقت داشته باشیم گرفتار جلوه‌های دنیوی نشویم و در دام شیطان نیفتیم.

وی اظهار داشت: خداوند و نبی گرامی اسلام نیازی به اموال انسان‌ها ندارد بلکه تمامی انسان‌ها به خداوند و نبی خدا نیازمند هستند اما خداوند و نبی خدا از انسان‌ها دعوت می‌کنند که انفاق نمایند که در حقیقت این عمل باز نمودن راه انسان به سوی کمال و وادی آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: بعضی از انسان‌ها در مقابل انفاق بخل دارند که این بخل یک عمل نفسانی است و در حقیقت انسان به خودش ظلم کرده چرا که خداوند غنی بالذات است و نیازی به اموال انسان ندارد.

وی گفت: حضرت سیدالشهدا هر سال در ماه محرم تنزل و حضور جدید درعالم پیدا می‌کنند و انسان‌ها را دعوت می‌کنند که حواسمان باشد این یک دعوت است حضرت اصلا نیازی به اموال و امکانات ما ندارد.

عضو مجلس خبرگان‌رهبری تاکید داشت: ایام محرم و عاشورا یک فرصت جدید و یک باب جدید برای حضور انسان در رکاب سیدالشهدا است به همین خاطر باید از این فرصت استفاده کنیم و بخل نورزیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: هر کسی دعوت سیدالشهدا اجابت نکند از قافله جا خواهند ماند و به خسران دنیا و آخرت دچار خواهد شد.

کد خبر 62818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد