دماوند| پلمب یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در شهرستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از پلمب یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه خانزادی در نشست خبری با خبرنگاران خصوص فرد معلولی که در خانه فوت شده بود، اظهار داشت: وی تحویل خانواده و تحت پوشش خانواده بوده و آن خانواده باید موظف به نگهداری فرد معلول می‌بود اما متاسفانه مادر لحظه‌ای از فرزند خود غافل شد.

وی افزود: خانواده معلول افرادی موجه و مثبتی هستند و معلول خود را در خانه نگهداری می‌کردند اما به جهت اتفاقی که توسط یک فرد 18 ساله افتاد، فرد معلول فوت کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: پرونده این فرد متوفی به جهت معلولیتی که داشت تحت پوشش بهزیستی بود اما از آنجا که در مراکز نگهداری بهزیستی نبوده است، بهزیستی بار مسئولیتی نداشت لذا پیگیری پرونده از لحاظ حقوقی و قضایی به سبب اینکه حضانت فرد متوفی بر عهده والدینش بود، بر دوش خانواده است.

خانزادی ادامه داد: مراکز ان ای مربوط به افرادی می‌شود که در طول سنوات گذشته دچار اعتیاد بودند اما اکنون مدت زیادی از بهبودیشان می‌گذرد و سالم هستند و آموزش‌هایی به بهبود یافتگانی که از کمپ‌ها خارج می‌شوند می‌دهند.

وی تصریح کرد: وقتی بازار کار برای فرد بهبود یافته نباشد و نظارت و رسیدگی خانواده نیز وجود نداشته باشد، احتمال بازگشت به کمپ یا اعتیاد مجدد وجود دارد لذا مراکز ان ای که در شهرستان دماوند دو مرکز N.A تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند، جلسات و کلاس‌های آموزشی برای بهبود یافتگان برگزار می‌کنند تا از این آسیب‌ها دور باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در ادامه بیان داشت: به جهت حفظ وجهه اجتماعی و شناخته نشدن این افراد و برچسب نخوردن آنها، کلاس‌ها به صورت محرمانه برگزار می‌شوند، از لحاظ تاثیرگذاری کلاس‌ها بسیار موثرند و افرادی که آموزش دیده‌اند هرگز مراجعه مجدد به اعتیاد نداشته‌اند.

خانزادی گفت: حدود یک ماه گذشته با حکم دادستان و با حضور ماموران انتظامی و اماکن یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در شهرستان پلمب شد.

وی عنوان داشت: خوشبختانه دماوند از معدود شهرستان‌هایی است که کمپ غیرمجاز ندارد، زیرا کمپ‌ها را حفاظت شده کرده‌ایم و سعی کردیم غنای فرهنگی شهرستان حفظ شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: در این شهرستان اجازه فعالیت موارد غیرمجاز را نداده‌ایم هرچند کارشکنی و مقاومت‌هایی را شاهد بودیم اما تا کنون اجازه فعالیت کمپ غیرمجاز را ندادیم و یک مورد مذکور با دستورمقام قضایی پلمب شد. کمپ‌ها باید پروانه تاسیس داشته باشند و به ثبت برسند و مراحل قانونی را طی کنند.

کد خبر 62713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد