در رسانه| ارائه یک هزار و ۵۰۰ آموزش پیش از ازدواج در بهزیستی ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه ۳۰ درصد موارد اختلافی زوجین در مراکز مشاوره این اداره کل پارسال به سازش انجامیده است، گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۱۲ آموزش پیش از ازدواج در مراکز مشاوره بهزیستی ایلام ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نورعلیوند روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان ایلام اظهار داشت: آموزش پیشگیری از طلاق، خودکشی، آسیب های اجتماعی، معلولیت زایی و آموزش های پیش از ازدواج از مهمترین رویکردهای بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده هاست.

وی با بیان اینکه تعداد ماموریت های تعریف شده برای بهزیستی گسترده است، افزود: بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی و حمایتی مطابق دستورالعمل های سازمانی عمل می کند و بسیاری از اهداف ترسیم شده برای این دستگاه تحقق یافته است هرچند بسیاری از خدمات بهزیستی به علت محرمانه و غیرقابل بازگو بودن، رسانه ای نمی شود.

افزایش ۴۷ درصدی اعتبار مسکن معلولان ایلام

مدیرکل بهزیستی ایلام در مورد احداث مسکن معلولان نیز یادآور شد: افزایش اعتبارات احداث مسکن برای معلولان در سال جاری ۴۷ درصد است و ساخت ۶۲ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول توسط یک فرد خیر و با همکاری و مشارکت بهزیستی در دست اقدام است و هم اکنون در استان ۱۰۳ خانواده دارای معلول فاقد مسکن زندگی می کنند.

نورعلیوند اضافه کرد: به علت برگزاری کلاس های مشاوره و غربالگری ژنتیک در طرح رصد معلولیت ها، معلول زایی مادرزادی در استان بسیار کمتر از سنوات گذشته شده و عمده معلولیت ها ناشی از حوادث و سوانح است و بعد از تولد نیز غربالگری بینایی و شنوایی نیز انجام می گیرد.

جذب ۱۸ معلول در دستگاه های اجرایی ایلام

وی در مورد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی هم توضیح داد: طبق قانون جامع استخدام معلولان در دستگاه های دولتی که ضمانت اجرایی نیز دارد همه دستگاه های دولتی باید سه درصد از استخدامی ها را به معلولان اختصاص دهند که برخی ادارات نظیر آموزش و پرورش یا منابع طبیعی و آبخیزداری آن را انجام داده اند و پارسال ۱۸ نفر دارای معلولیت استخدام شدند و در استخدامی های امسال نیز این قانون لحاظ می شود.

تخصیص پنج هزار متر زمین برای مسکن مددجویان بهزیستی ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام در خصوص موضوع مسکن ۱۷۶ واحدی مددجویان بهزیستی هم گفت: این مساله مربوط به مسکن مهر دولت نهم و دهم بود که روند ساخت آن با مشکلات و موانعی همراه شد و با پیگیری های جدی اکنون بیش از پنج هزار متر زمین برای این خانواده ها مشخص و روند احداث این پروژه بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال در حال پیگیری است.

نورعلیوند اظهار کرد: استان ایلام دارای ۶ مرکز نگهداری شامل ۲ مرکز معلولان، ۲ مرکز سالمندان و ۲ مرکز بیماران روانی است که در حال حاضر ۳۲۲ نفر در این مراکز نگهداری می شوند که سهم عمده هزینه نگهداری از این افراد از طرف دولت و بخشی نیز بر اساس توان خانواده ها پرداخت می شود.

۱۲۵ خانواده در انتظار فرزندخواندگی در ایلام

وی در خصوص فرزندخواندگی هم افزود: تعداد کودکان زیر پنج سال شیرخوارگاه ایلام پنج نفر است در حالیکه که ۱۲۵ خانوار در نوبت فرزندخواندگی قرار دارند که برخی از این خانواده ها برای دریافت فرزندخواندگی به دیگر استان ها ارجاع می شوند.

ساماندهی ۲۰۰ کودک کار در ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام در کودکان کار و متکدیان هم یادآور شد: ۱۲۳ نفر کودک کار به تازگی در استان شناسایی شده و بیش از ۲۰۰ مورد از کودکان شناسایی شده قبلی نیز ساماندهی شده اند، در مورد متکدیان هم بیشتر این افراد غیربومی و از استان های دیگر هستند که با همکاری دیگر دستگاه های متولی این افراد شناسایی می شوند.

نورعلیوند تاکید کرد: بهزیستی تنها دستگاه متولی پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی چون طلاق، خودکشی، اعتیاد و تکدی گری نیست و به عنوان یکی از دستگاه های عضو با اجرای کارگاه های آموزشی و فرهنگی برای جامعه هدف ورود می کند.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به معتادان بهبودیافته عضو انجمن بهبودیافتگان گمنام تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می شود و پرداخت این وام ها از پنج درصد سال گذشته در سال جاری به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۲۵ لغایت ۳۱ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده و "شروعی دوباره برای بهتر زیستن" شعار امسال هفته بهزیستی است.

کد خبر 62443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد