اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی سالمندان و افراد دارای معلولیت بهزیستی برگزار شد

همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی، اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی سالمندان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان یزد برگزار شد.

رضا ابهت افزود: در همین راستا طرح های متنوعی طی سال های اخیر به منظور توانمندسازی جامعه تحت پوشش در بهزیستی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بازی های بومی محلی ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد، اظهار داشت: این بازی ها که اختصاص هر منطقه است افراد را به خاطرات کودکی می برد و روحیه آنها را  شاد می کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ورزش را یکی از راه های توانمندسازی جامعه ی هدف دانست و گفت: ورود افراد به عرصه ورزش علاوه بر تقویت عضلات و توانمندی جسمی؛ پروسه پیری را به تاخیر می اندازد و به لحاظ روحی نیز منجر به افزایش رضایت درونی افراد می شود.

وی بر تقویت ورزش و بازی های بومی محلی در کلیه مراکز بهزیستی تاکید کرد و گفت: این جشنواره در دو شهرستان مهریز و اشکذر برگزار شده است و در نظر داریم در کلیه شهرستان های استان گسترش دهیم.

محسن صباغی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی نیز اجرای جشنواره ی بازی های بومی محلی را در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه دانست و گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه مدت 25 سال است که در بهزیستی اجرا می شود.

وی افزود: ورود ورزش و بازی های بومی محلی به این طرح در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد ارتباط این بازی ها با فرهنگ هر جامعه را یادآور شد و گفت: اجرای این بازی ها منجر به حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه نیز می شود.

گفتنی است؛ اختتامیه جشنواره بازی های بومی محلی که با حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان شهرستان های مهریز و اشکذر برگزار شد؛ شرکت کنندگان  در قالب 10 ایستگاه ورزشی به اجرای بازی هایی نظیر: گردو بازی، کواره بازی، دارت، یک قل و دوقل، شطرنج، لی لی، ماروپله، فوتبال دستی و طناب کشی  پرداختند.

کد خبر 62362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد