ورامین| ۵ هزار معلول و زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی برخوردار هستند

سرپرست بهزیستی شهرستان ورامین گفت: در حال حاضر به همت مراکز غیردولتی و ۵ مرکز زندگی، ظرفیت پذیرش پرونده ۵ هزار معلول و زن سرپرست خانوار در شهرستان ورامین فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، احسان ثامنی راد در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: طرح اولیه ایجاد سازمان بهزیستی، توسط شورای انقلاب، در خرداد سال ۱۳۵۹ و با پیگیری و تلاش شبانه روزی شهید دکتر فیّاض بخش به تصویب رسید تا بر اساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، این سازمان بتواند به قشرهای محروم و افرادی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی، ارثی و داشتن مشکلات جسمی ـ روانی ـ عاطفی، دچار عدم تعادل شده‌اند و بدون حمایت های مالی و خدمات دولت، قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، از خدمات نظام برخوردار شوند.

وی افزود: مراکز غیردولتی فعال در شهرستان بازوان توانمند سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف هستند و در فصل جدید خدمات‌رسانی، همزمان با فعالیت‌های اداره بهزیستی، مراکز غیردولتی روزانه و ۵ مرکز مثبت زندگی، ظرفیت پیگیری بیش از ۵ هزار پرونده افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار  ایجاد شه که این امر نقش مهی در دسترسی آسان‌تر مددجویان و جامعه هدف به خدمات سازمان بهزیستی ایفا می‌کند.

ثامنی‌راد با تأکید بر لزوم توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: افراد متقاضی تحت پوشش بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغال می‌توانند به معاونت مشارکت‌ها و اشتغال اداره بهزیستی مراجعه کنند ضمن این که اگر کارفرمایی از افراد معلول استفاده کند، تا ۵ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شود.

وی با اشاره به لزوم حضور افراد معلول در جامعه برای تحقق اصل توانمندی آنان اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی بهزیستی و جامعه هدف سازمان، مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به منظور سهولت دسترسی افراد با توانایی متفاوت به خدمانت جامعه است که البته بخش بسیار عمده آن بر عهده شهرداری است که در صورت تحقق کامل آن، افراد معلول با کمترین نیاز به دیگران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

سرپرست بهزیستی ورامین گفت: مردم برای دریافت خدمات مشاوره رایگان و رسیدگی به شکایات مربوط به کودک‌آزادی، همسرآزاری و... و. می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۵۲۵۱۷۵۹ وخط ۱۲۳و۱۴۸۰ تماس گرفته و ازخدمات بهزیستی برخوردار شوند.

سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ ۱۳۵۷/۴/۲۴ از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، مؤسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه ی خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توان بخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام نماید.

کد خبر 62284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد