پیشوا| دو مرکز نگهداری معلولان ذهنی راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره بهزیستی پیشوا با اشاره به ایجاد دو مرکز نگهداری معلولان ذهنی گفت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در پیشوا در زمینه همسر آزاری و کودک آزاری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، نجمه اسماعیلی همزمان با چهل و دومین سال تأسیس سازمان بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیشوا به موضوع افزایش تعداد معلولان در شهرستان پیشوا اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ پرونده معلولیت در بهزیستی شهرستان پیشوا تشکیل شده که ۶۷۰ نفر از این تعداد مستمری بگیر هستند.

 وی با بیان اینکه ۴۸ نفر از زنان سرپرست خانواده تحت بیمه بازنشستگی قرار گرفتند افزود: وام خود اشتغالی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در صورت داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف این سازمان اعطا می‌شود.

رئیس بهزیستی پیشوا در ادامه گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ۴ مورد از خانواده‌های دو معلول برای جانمایی مسکن شناسایی شده‌اند و دو مرکز نگهداری خانه کوچک معلولان ذهنی هم به‌زودی در این شهرستان افتتاح می‌شود.  

اسماعیلی تصریح کرد: در زمینه مناسب‌سازی معابر تأکید می‌شود که هر اداره‌ جدیدی که در سطح شهر ساخته شود باید از کارشناسان بهزیستی برای مناسب‌سازی استفاده کند.

 وی بیان کرد: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در پیشوا در زمینه همسر آزاری و کودک آزاری است.

رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری متکدیان به عهده شهرداری و نیروی انتظامی است و در صورتی که این افراد جزو جامعه هدف بهزیستی باشند تلاشش می‌کنیم تا ساماندهی انجام شود.

کد خبر 62265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد