شهریار| تقدیر از خانواده های فرزندپذیر موفق 

به مناسبت هفته بهزیستی، رئیس اداره بهزیستی شهریار از پدر و مادران فرزند پذیر موفق تقدیرکرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در  این دیدار خانواده هایب حضور داشتند که پس از پذیرش سرپرستی فرزند، متوجه عقب ماندگی ذهنی وی شده، با وجود حقی که برای بازگرداندن کودک به بهزیستی داشتند، نه تنها اینکار را نکردند بلکه تمام تلاش خود را جهت اقدامات درمانی و کنترل بیماری وی انجام داده و با تلاش و پیگیری مستمر و دلسوزانه، کودک در حال آموزش سواد و طی مدارج بالاتر است و سپس برای پذیرفتن فرزند دیگری مراجعه کردند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار در این ارتباط گفت: تجربه  کارشناسان بهزیستی نشان میدهد که  اگر فرزند اولی که به سرپرستی گرفته شده دچار معلولیت و یا بیماری باشد و فرزند دیگری هم به سرپرستی گرفته شود، مهر و عطوفت و وابستگی که این دو فرزند به یکدیگر پیدا میکنند، تاثیر بسزایی در روند بهبود فرزند بیمار خواهد داشت و نیز  هر دو فرزند از حمایت عاطفی یک خواهر و یا برادر برخوردار خواهند شد.

دیگر خانواده فرزند پذیر عزیزی که حضور داشت، سالها پیش فرزندی را به سرپرستی پذیرفته بودند و سپس برای پذیرش فرزند دیگری مراجعه و کودکی را پذیرفتند که دچار(معلولیت ذهنی و نیز کلاب فود) بود که باید درمان میشد. این خانواده با آگاهی کامل از مشکلات و بیماریهای این کودک، دلسوزانه فرزند را به سرپرستی گرفته و در جهت درمان جسمی و تعلیم و تربیت وی از هیچ کوششی فروگذار نکردند. 

فهیم راد، ضمن تقدیر از این خانواده های عزیز و دریا دل  گفت: سرمایه های حقیقی سازمان بهزیستی شما خانواده های فرزند پذیری هستید که با عطوفت و مهربانی و نیز آگاهی کامل، کودکانی را به سرپرستی میپذیرید و در راه آموزش و تعلیم و تربیت و نیز توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی و سلامتی آنها، با جان و دل میکوشید تا افرادی سالم و صالح و موثر به جامعه تحویل دهید.

این مسئول در ادامه گفت: این کار شما نه تنها دارای اجر معنوی بسیار بالایی است بلکه خدمت بزرگی به میهن عزیزمان در جهت پرورش و تحویل افرادی کارآمد و موفق به جامعه است.

در پایان این نشست، فهیم راد ضمن قدردانی از زحمات بی چشمداشت، دلسوزانه و فداکارانه این خانواده های عزیز، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از آنها تشکر کرده و سخنان وی، موجب دلگرمی هر چه بیشتر این خانواده ها شد.

کد خبر 62262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد