شهریار|  بازدید از اجرای طرح مانا

معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهریار در هفته گرامیداشت بهزیستی از اجرای طرح مانا ویژه زنان توسط موسسه مهرآفرینان واقع در فرهنگسرای کوثر وحیدیه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نورالدین احمدیان معاون پیشگیری به همراه مریم رسولی کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهریار از روند اجرای طرح مشارکت اجتماعی زنان در راستای ارتقای سلامت اجتماعی با اجرای  موسسه مهرآفرینان به مناسبت هفته بهزیستی در فرهنگسرای کوثر وحیدیه که با تدریس محبوبه زرین قلم مدرس کشوری برگزار شد، بازدید بعمل آورد.

احمدیان ضمن تبریک گرامیداشت هفته بهزیستی  و اهمیت به طرح مشارکت اجتماعی در بانوان جامعه اظهار داشت: مشارکت جویی و جمع گرایی این قابلیت را دارد تا به عنوان عنصری از سرمایه اجتماعی هم سلامت اجتماعی افراد را افزایش دهد و هم آنها را در برابر آسیبهای اجتماعی ایمن و مقاوم سازد.

وی افزود: در شرایطی که انواع و اقسام آسیب های اجتماعی و عوامل خطرساز سلامت اجتماعی افراد را تهدید می کند شیوه‌های مقابله پرهیزی کارآمد نبوده و تاثیری ندارد بلکه ضروری است با تقویت عوامل محافظ مانند مشارکت اجتماعی و اعتماد جمعی افراد را در برابر آسیب ها و خطرات ایمن و مقاوم ساخت مشارکت اجتماعی و جمع گرایی موجب هم افزایی ظرفیت ها و توانایی ها شده و کنش‌های مسئولانه و متعهدانه را تقویت می‌کند به عبارت دیگر افراد را قادر می سازد تا با مشارکت و همکاری با یکدیگر برای کاستن از مشکلاتشان اقدام کنند و زمینه پیشرفت جمعی را مهیا سازد.

گفتنی است؛ در سنوات گذشته این طرح فقط برای نوجوانان ۱۳تا۱۸ ساله اجرا می شد اما امسال در کنار گروه هدف مذکور این طرح در دو گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ و ۳۱ تا ۵۰ ساله زنان نیز در حال اجراست.

کد خبر 62259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد