سخنرانی مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در خطبه های پیش از نماز جمعه / مصلی بزرگ امام خمینی رشت

سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در خطبه های پیش از نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی رشت سخنرانی کرد

سید مهدی خدمت بین دانا در خطبه های پیش از نماز جمعه بیان داشت : سازمان بهزیستی از سال ۱۳۵۹ توسط شهید فیاض بخش بنیانگذاری شد ، که در ابتدا هدف از تاسیس آن حمایت از بخش نگهداری معلولین بود.

وی افزود : رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود ، در روز جهانی معلولین فرمودند : بهزیستی تنها نهاد و سازمان حمایتی در بحث نگهداری معلولین نیست و همه مردم ، خیرین ، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و دولتی به سازمان بهزیستی باید کمک کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت : در بهزیستی استان گیلان ۱۰۳ مرکز توانبخشی در بحث نگهداری سالمندان ، بیماران اعصاب و روان ، مراکز و انجمن‌های بینایی و شنوایی و معلولین ذهنی( حدود سی هزار نفر) به صورت شبانه روزی در مراکز نگهداری می شوند که با توجه به کمک مراکز غیردولتی و خیرین در این زمینه ، از صفر تا صد خدمات و همچنین با آموزش های لازم خدمات ویزیت در منزل را ارائه می دهیم .

وی در خصوص افراد ضایع نخاعی که توسط خانواده ها نگهداری می شوند بیان داشت : به دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور و رئیس سازمان بهزیستی کشور دکتر قادری کمک هزینه حق پرستاری به حدود ۱۰ هزار نفر از این عزیزان ، که در کنار پرداخت مستمری به ۶۵ هزار خانوار سازمان بهزیستی ، که ۴۳ هزار نفر از آنان دقیقاً در خصوص نگهداری معلولین است ، در کنار مستمری که دولت مقرر کرده ، به این عزیزان واریز میشود.

مدیرکل بهزیستی گیلان از خدمات دیگری که این روزها در سازمان بهزیستی با توجه به آمار بالای آسیب اجتماعی در جامعه که به هموطنان ارائه می گردد گفت : مرکز اورژانس اجتماعی ( 123) با نیروهای متخصص روانشناس و مددکار اجتماعی در بحث مشاوره در خصوص سالمند آزاری ، کودک آزاری ، همسر آزاری و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در 15 شهرستان فعال می باشد که انشالله با رایزنی های صورت گرفته در دو شهرستان خمام و سیاهکل نیز به زودی دایر می گردد.

وی افزود : همچنین خطوط تلفنی رایگان سازمان ( اورژانس اجتماعی 123 - صدای مشاور 1480 - خط ملی اعتیاد 09628 ) به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی  به صورت شبانه روزی در اختیار همشهریان عزیز می باشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه 130 مرکز نگهداری به صورت روزانه و مراکز و کمپ های اقامتی میان مدت در استان دایر می باشد ، از بازگشایی مرکز نگهداری معتادین متجاهر ( ماده 16) در هفته های اخیر خبر داد و گفت : از دغدغه های استاندار محترم و قوه قضائیه جمع آوری ، نگهدای و بهبود معتادین متجاهر بود که انشالله با بازگشایی این مرکز صورت می پذیرد.

سید مهدی خدمت بین دانا یکی از اقدامات مهم بهزیستی استان را تاسیس مرکز کاشت حلزون برای کودکان زیر ۳ سال عنوان کرد و افزود : پیش از تاسیس این مرکز ، کودکان برای کاشت حلزون به تهران یا شهرهای بزرگ جهت جراحی اعزام می شدند که بحمدالله با راه اندازی این مرکز در استان کودکان ما پس از غربالگری ومعرفی به کلینک  جراحی و مثل افراد عادی در جامعه زندگی می کنند  .

وی همچنین در خصوص تاکید رهبر فرزانه ، به تولید اشتغال عنوان داشت : با کمک خیرین استان از فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۲ مرکز خیریه نگهداری میکنیم و نسبت به اشتغال آنان هم از خیرین عزیز خواهش می کنیم همراه بهزیستی باشند که بتوانیم کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهیم و از دیگر اقدامات برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی اموزش رایگان با کمک فنی و حرفه ای و سپس ارائه تسهیلات اشتغالزایی جهت ایجاد شغل این عزیزان می باشد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : در هفته ای که گذشت ۷۳ مسکن مددجویی افتتاح گردید که انشالا تا پایان سال ۵۰۰ مسکن دیگر نیز افتتاح خواهد شد و یکی از اقدامات دولت مردمی ریاست محترم جمهور ساخت مسکن ملی بوده ، که خوشبختانه ما سه هزار متقاضی ثبت نام مسکن ملی را داریم ، و یک خبر خوش هم این هست که مددجویان بهزیستی از پرداخت سهم اولیه ۴۰میلیون تومانی معاف شده اند .

وی در پایان افزود : انشالله توفیق داشته باشیم خدمتگزار خوبی برای نظام باشیم و همچنین بتوانیم برای عزیزان و جامعه هدف بهزیستی که ولی نعمتان ما هستن خدمات خوبی را ارائه دهیم  ( دنیا زیبا میشود که به غیر از خود به دیگران فکر کنیم و با مشکلاتشان همزادپنداری کنیم و با شادی های هم شاد باشیم

کد خبر 62205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد