پاکدشت| شناسایی ۸۵۶ معلول دربرنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه

سرپرست بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: ۸۵۶ معلول در برنامه c.b.r توانبخشی مبتنی بر جامعه) از خدمات کمک توانبخشی، آموزش واشتغال بهزیستی برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان پاکدشت؛  نادره افشارها ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی گفت:  بر اساس غربالگری های انجام شده و ارجاع تمامی معلولین شناسایی شده در طرح c.b.r به کمیسیون تشخیص معلولیت معاونت توانبخشی و تفکیک معلولین شهری و روستایی بیش از ۸۵۶ معلول  تشخیص و از خدمات توانبخشی برخوردار شدند.

افشارها با اشاره به اجرای برنامه C.B.R در شهرستان پاکدشت گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR با هدف شناسایی معلولان در روستا و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در متن جامعه است که این امر با ۹ تسهیلگر در روستاهای شریف آباد، فرون آباد و فیلستان اجرایی شده است.

افشارها تصریح نمود: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم برای فرد معلول ایجاد شود.

وی ابراز کرد: در سال   گذشته ۲۴ مناسب سازی،  ارائه وسایل توانبخشی، کمک درامر  اشتغال محلی، پرداخت هزینه تحصیلی، توزیع سبد کالا، برگزاری  جلسات آموزشی جهت مبارزه با کرونا، نوزیع لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده، مساعدت درامورتوانبخشی وآموزشی، ویزیت در منزل برای افراد واجد شرایط از جمله مواردی است که در محل زندگی فرد به فرد ارائه می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای این برنامه را فراهم کردن  اشتغال پایدار برای معلولان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی و استفاده از تکنیک های ساده تسهیل گری مانند استاد- شاگردی در روستاها اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

کد خبر 62179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد