دماوند| کارآفرینی بانوی سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی با راه‌اندازی کارگاه قالی بافی

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دماوند از کارآفرینی بانوی سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی با راه‌اندازی کارگاه قالی بافی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تارود، طیبه میرزا کوچکی، ضمن بازدید از کارگاه قالی‌بافی اظهار داشت: خانم گلی قادری از زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی شهرستان دماوند است که با تلاش وی یک کارگاه قالی‌بافی راه اندازی شده است.

وی افزود: این کارآفرین از زنان سرپرست خانوار بود که بیش از ۱۰ سال تحت نظارت سازمان بهزیستی حمایت شده است، وی بانویی توانمند در تولید صنایع دستی، قالی‌بافی و کالای خواب می‌باشد لذا در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که این بانو توانمندی کارآفرینی را دارد و فقط نیاز به حمایت مالی و فضای کار داشت.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: طی رایزنی‌ها با افراد خیر و استفاده از توانمندی‌های سازمان، سال گذشته ۱۰۰ میلیون تسهیلات با کمک خیرین و نیز ۱۰۰ میلیون وام دیگر از محل وام‌های بهزیستی که بابت توانمندسازی بانوان داده می‌شود، به وی پرداخت شد.

کوچکی ادامه داد: این هنرمند با کمک حمایت‌های مذکور توانست کار خود را گسترش داده و فضایی برای کار اجاره کند، در حال حاضر نیز در کارگاه خود مشغول به آموزش به دیگران و تولید صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه این هنرمند در گروه کارآفرینان شهرستان دماوند عضو و آثارش به نمایش گذاشته شد از وی برای آموزش دعوت به عمل آمد و وارد صنعت گردشگری شهرستان شد، در ادامه نیز آموزش‌های لازم را به ۲۱ نفر از زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و موسسات خیریه بودند، ارائه داد.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان داشت: در حال حاضر افرادی که در این کارگاه کار می‌کنند متشکل از همه جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان، کمیته امداد و سایر موسساتی هستند که به زنان سرپرست خانوار خدمات می‌دهند.

کوچکی گفت: کار به خوبی پیش می‌رود و افرادی که در این کارگاه هستند آموزش دیده‌اند و صنایع دستی تولید می‌کنند، خانم قادری به عنوان مسئول کارگاه با تامین بازار فروش صنایع دستی تولیدات رابه فروش می‌رساند تا درآمد خوبی عاید زنان سرپرست خانوار شود.

وی عنوان کرد: از محاسن این کار زنده کردن یک سنت ایرانی در زمینه کالای صنایع دستی در حوزه تولید فرش، قالیچه و تابلوفرش است و از همه مهمتر توانمند کردن زنان سرپرست است تا در کنار فرزندان خود به درآمدزایی خانواده مشغول شوند.

کد خبر 62170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد