بهارستان| مددجویان بهزیستی ۱۲۵ میلیارد ریال وام اشتغال می گیرند

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان گفت: ۱۲۵میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام اشتغال به مددجویان بهزیستی تعلق می گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرجعلی خزایی در چهل و دومین سال تاسیس سازمان بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۶۹۴ زن سرپرست خانوار در این شهرستان تحت حمایت بهزیستی قرار دارند که علاوه بر پرداخت هزینه مستمری ماهانه هزینه بیمه تامین اجتماعی آنها نیز پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی بهارستان بالاترین آمار دریافت وام اشتغال استان تهران را دارد گفت: در سال گذشته از ۲۷۰ پرونده متقاضی وام کارآفرینی ۱۵۰ نفر وام دریافت کردند، در یک سال گذشته ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت بهزیستی تخصیص یافته که مستلزم ارائه مدرک فنی و حرفه ای به سازمان برای تایید و معرفی به بانک جهت دریافت وام است.

رییس بهزیستی بهارستان تعداد خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را حدود ۱۸۰ خانواده اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۸ خانواده دارای فرزند ۳ قلو و یک خانواده دارای فرزند ۴ قلو و ۱۴۰ خانواده فرزند دو قلو در شهرستان بهارستان تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

خزایی ادامه داد: در پروژه اجتماعی حدود ۱۷۰ نفر امداد بگیر بهزیستی ماهیانه حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان حقوق دریافت می کنند و یکی از شاخص های سازمان بهزیستی در بهارستان این است که حدود ۶۹۴ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که ماهانه علاوه بر مستمری هزینه بیمه تامین اجتماعی را هم پرداخت می شود.

وی در ادامه گفت: در شهرستان بهارستان ۴ گروه فعال همیار وجود دارد که سرمایه کار از سازمان دریافت کرده که ۳۵ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

خزایی مهمترین چالش بهزیستی شهرستان بهارستان را کمبود نیروی انسانی برشمرد و بیان کرد: فقط با ۲۶ نفر شاغل در بهزیستی باید همه ماموریت های سازمان در این شهرستان را به انجام رسانده و خدمات را به اعضای جامعه هدف ارائه کنیم که این موضوع باعث تحمل فشار فراوان بر همکاران و کاهش راندمان کاری شده است.

کد خبر 62168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد