ورامین| اعطای تسهیلات کارافرینی به مددجویان بهزیستی و خدمات‎رسانی ۵ مرکز مثبت زندگی

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ورامین از اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی کارافرینی به مددجویان بهزیستی ورامین و خدمات‎رسانی ۵ مرکز «مثبت زندگی» و دو پایگاه خدمات اجتماعی جدید التأسیس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری راوی امروز، احسان ثامنی‎راد، در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: بیش از ۱۴۰ خدمت متعدد به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‎شود که جامعه هدف معلولان، سالمندان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست را در بر می‎گیرد.

وی افزود: معلولان بخش مهمی از خدمت‎رسانی بهزیستی را شامل می‎شوند ولی لازم است تا همه‌ دستگاه‌های اجرایی، سهم خود را در احقاق حقوق معلولان ادا کنند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ورامین گفت: به طور مثال، برای ساخت گرمخانه، توقع است که شهرداری و شورای شهرها، شرایط ویژه‎ای را مهیا کنند؛ از طرفی، مناسب‎سازی معابر شهری و روستایی، جزو مطالباتی است که امیدواریم همکاری‎های لازم از سوی شهرداری‎ها، دهیاری‎ها و شوراهای شهر و روستا در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این‎که بیش از ۵ هزار معلول، تحت پوشش این اداره است، افزود: این معلولان از خدمات مستقیم و غیر مستقیم اداره بهزیستی بهره مند می‎شوند که البته طبق سیاست‎های کلی نظام، موضوع پیشگیری بهتر از درمان، مورد توجه قرار گرفته و با غربالگری در بین نوزادان و کودکان، اقدام‎های پیشگیرانه انجام می‎شود.

ثامنی‎راد با اشاره به فعالیت دو پایگاه خدمات اجتماعی که در حاشیه شهر به بررسی و رفع آسیب‎های اجتماعی می‎پردازند، به مرکز «مثبت زندگی» در این شهرستان اشاره کرد که قرار است تمام‌قد در خدمت معلولان، سالمندان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و در یک‌کلام در خدمت جامعه هدف این سازمان باشند.

وی هدف از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی را افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان سازمان بهزیستی دانست و افزود: تا پیش‌ازاین، یک معلول برای تقاضای ویلچر باید به یک بخش از سازمان بهزیستی مراجعه می‌کرد، اگر مستمری‌اش قطع شد برای پیگیری باید به یک بخش دیگر از سازمان در اداره‌ای دیگر می‌رفت، یا مثلاً یک زن سرپرست خانوار تحت‎پوشش سازمان برای درخواست وام باید به یکی دیگر از اداره‌های سازمان بهزیستی مراجعه می‌کرد.

سرپرست بهزیستی ورامین افزوود: اما حالا جامعه هدف سازمان بهزیستی و مددجویان تحت پوشش برای دریافت همه این خدمات می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز مثبت زندگی به محل سکونتشان مراجعه کرده و مطالبات خود را مطرح کنند و دقیقاً می‌توان مراکز مثبت زندگی را با پلیس به‌اضافه ۱۰ و یا دفاتر پیشخوان دولت مقایسه کرد، که در این مراکز، خدمات تخصصی مددکاری صورت می‌گیرد و شبیه دفاتر پیشخوان دولت یا کارگزاری‌های بیمه، خدمات بهزیستی را ساده‌تر و سریع‌تر و حتی بدون مراجعه معلولان و خانواده‌هایشان به مراکز بهزیستی ارائه می‎دهند.

ثامنی‎راد با اشاره به معلولان کارآفرینی که به تولید و اشتغال‎زایی مشغولند، ادامه داد: این کارآفرینان در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدمات در ورامین مشغول به تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار هستند.

وی اظهار داشت: دو مرکز روزانه حرفه آموزی مختص دختران و پسران معلول نیز آموزش های لازم را به این افراد ارائه می‎کنند تا زمینه کارآفرینی معلولان را فراهم کنند.

سرپرست بهزیستی ورامین افزود: اشتغال مددجویان، به جهت حمایت‌هایی که از مددجویان و کارفرمایان صورت می‌گیرد و همچنین به خاطر آموزش‌هایی که توسط مؤسسات اشتغالی به این عزیزان داده می‌شود، از پایداری و تثبیت حداکثری برخوردار است و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال و کارآفرینی به جامعه هدف بهزیستی نیز بدون محدودیت خاصی در جریان است.

وی ادامه داد: بازپرداخت این وام‌ها درازمدت و بهره‌ بانکی آن بسیار پایین است، بنابراین اشتغال مددجویان با استفاده از این تسهیلات، هم به نفع کارفرما و هم به نفع مددجو خواهد بود.

کد خبر 62161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد