ورامین| ۱۵۰ مستاجر وام بلاعوض ۲۰ میلیونی دریافت کردند

سرپرست اداره بهزیستی ورامین گفت: ۱۵۰ خانواده مستاجر تحت پوشش بهزیستی در ورامین وام بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس، احسان ثامنی راد در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تاسیس بهزیستی، اظهار کرد: فلسفه سازمان بهزیستی کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح کیفی زندگی و همچنین توانمند سازی جامعه هدف است و تلاش داریم این مهم را عملیاتی و بتوانیم خدمات خوبی را به جامعه هدف مان ارائه دهیم.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که برای اولین بار در سطح شهرستان اجرا شد طرح میزخدمت در مساجد و محله ها بود که به‌طور نمادین این طرح در هفته مبارزه با موادمخدر انجام شد که بازخورد خوبی داشت و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین افزود: وظیفه ذاتی بهزیستی آموزش، درمان و نگهداری است و نگهداری از معلولین زنان و دختران کار سختی است، اگر توانمندی ها افزایش یابد به تبع دغدغه خانوادها کاهش می یابد.

ثامنی راد بیان کرد: اداره بهزیستی روزانه نزدیک به ۱۵۰ نوع خدمات به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد، یکی از این خدمات بحث اشتغال آنان و بیمه است که به مدت ۵ سال بیمه آنان را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات بهزیستی کمک هزینه ازدواج و مسکن است که در سال گذشته باتوجه به تورم، اکثر مستاجران جامعه هدف ما با مشکل ودیعه مسکن مواجه بودند که نزدیک به ۱۵۰ خانواده وام بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شد که کمک بسیاری به جامعه هدف بهزیستی شد.  

سرپرست بهزیستی ورامین گفت: در حوزه درمان باتوجه به اعتباری که در طول سال برای بهزیستی ها در نظر گرفته می‌شود این مهم در همان راستا برای هزینه کمک درمان خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی هزینه می‌شود، متاسفانه دولت های قبل مراکز خدمات درمانی بهزیستی مثل گفتار درمانی، کار درمانی و فیزیوتراپی که خدمات خوبی را به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌دادند با توجه به سیاسیت هایی آن را جمع کردند که این موضوع باعث شده این قشر از جامعه با مشکل درمان مواجه باشند.

ثامنی راد اظهار کرد: در بحث وام های خوداشتغالی هم هر معتاد پاک شده که برای ما مدرک پاکی خود را ارائه دهد فرد مربوطه را معرفی می‌کنیم تا وام خود اشتغالی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: معتادینی که مراحل ترک اعتیاد آنان تمام می‌شود ما آنها را بعد از دوره ترو به مرکز جامعه فنی و حرفه ای معرفی می‌کنیم تا آموزش ببینند و بتوانند حرفه ای را بیاموزند و پس از اخذ مدرک به آنان وام تعلق می‌گیرد.

این مسؤول گفت: ۱۱ مرکز معلولین در شهرستان ورامین داریم که خدمات خوبی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌دهند.

ثامنی راد افزود: یکی از طرح های اداره بهزیستی در طول سال، بحث غربالگری بینایی سنجی و شنوایی سنجی است که هرساله در مراکز درمانی و مدارس، درحال انجام است و همه این ها در راستای پیشگیری از معلولیت است.

وی با اشاره به ساخت منزل مسکونی برای معلولین در ورامین، گفت: در این راستا اتفاقات خوبی افتاد و آن اینکه معلولین دو نفر به بالا دارای خانه می‌شوند، همچنین یک مجتمع چهار واحدی نیز در روستای خالدآباد داریم که با کمک خیرین در حال احداث است و در تلاش هستیم این مهم تا هفته دولت آماده و تحویل جامعه هدف بهزیستی شود.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین عنوان کرد: تعامل خوبی با دستگاه های همسو از جمله دادستانی و فرماندهی شرق استان تهران داریم که همکاری خوبی با ما داشته اند، بخشی از کارها مربوط به شهرداری می‌شود زیرا ساماندهی کار با بهزیستی است و مهیا کردن گرم خانه و مسائلی از این دست با شهرداری می‌باشد.

ثامنی راد گفت: بهزیستی شهرستان ورامین حدود ۵ هزار معلول دارد که نزدیک به ۲ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و حدود هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند که خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند که در مجموع ۶ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی ورامین ارائه خدمات داده می‌شود.

کد خبر 62160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد