ورامین| طرح محله محور مبارزه با موادمخدر در محلات برگزار می‌شود

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ورامین گفت: از وظایف ذاتی بهزیستی آموزش و پیشگیری است که در این راستا طرح محله محور مبارزه با مواد مخدر در محلات این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا،  احسان ثامنی‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی برگزار شد، افزود: اداره بهزیستی سعی و تلاش دارد بهترین و بالاترین سطح خدمات را به جامعه هدف خود که شامل معلولان، کم توانان ذهنی و جسمی و زنان سرپرست خانوار است ارائه دهد و بهترین شرایط برای این قشر خاص از جامعه به وجود آورد.

وی ادامه داد : راه اندازی طرح میز خدمت در مساجد و محلات این شهرستان که به طور پایلوت در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، یکی از طرح‌های موفق بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که در این راستا در دست اجرا است، طرح محله محور مبارزه با مواد مخدر است که با همکاری نیروی انتظامی و ادارات هم‌سو، بهزیستی سعی و تلاش دارد به وظیفه ذاتی خود یعنی پیشگیری و آموزش اقدام کند.

ثامنی‌راد افزود: وظیفه ذاتی بهزیستی آموزش، پیشگیری و درمان است که در این مسیر با افزایش سطح خدمات به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی، به اهداف تشکیل این سازمان خواهیم رسید.

وی با اشاره به تخصیص وام برای رها یافته‌گان از اعتیاد، اظهار کرد: برای اولین بار در بهزیستی ورامین به ۱۵۰ خانواده تحت پوشش، وام بلاعوض ۲۰۰ میلیون ریالی اعطا شد که این اقدام ادامه خواهد داشت و این چنین فعالیت‌ها در راستای حمایت از مددجویان خواهد بود.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین گفت:  اعطای وام خود اشتغالی یکی دیگر از خدماتی است که اداره بهزیستی با هماهنگی‌های انجام داده شده به افراد رها یافته از مواد مخدر تخصیص می‌دهد که می‌تواند برای آنها به زمینه مناسب اشتغال‌زایی و ایجاد کارآفرینی آنها باشد.

ثامنی‌راد افزود: چندین هزار تماس با سامانه ۱۲۳ بهزیستی برقرار شده است که پس از بررسی و رسیدگی به این تماس‌ها، حدود ۲۰۰ خانواده مورد حمایت و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر بیان کرد : در آخرین طرح جمع آوری معتادین متجاهر، حدود ۴۰۰ نفر از جنوب شرق استان تهران جمع‌آوری شده و در مرکز نگهداری احسان مستقر شدند که اقدامی خوبی در راستای جمع آوری معتادین متجاهر صورت گرفت.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین پیرامون وظیفه شهرداری در جمع آوری متکدیان گفت: موضوع جمع‌آوری متکدیان، متولی اصلی شهرداری‌ است که وظیفه بهزیستی ساماندهی آنها است که می‌طلبد در این مسیر شهرداری همکاری بیشتری داشته و در راستای حل مشکلات شهرستان قدم برداریم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی در حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت وجود دارد، دریافت همزمان  بسته‌های حمایتی از چند خیریه است که می‌طلبد با ساماندهی و تبادل اطلاعات، ضریب خطا را کاهش داده و خدمت رسانی بیشتر و بهتری به خانواده ها داشته باشیم.

ثامنی‌راد گفت: پنج مرکز مثبت زندگی در پنج منطقه شهرستان فعال هستند و به جامعه هدف بهزیستی خدمت‌رسانی می‌کنند و در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به مددجویان سه مرکز دیگر در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

کد خبر 62159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد