درسانه | دومین مرکز مثبت زندگی با حضور مسئولان در شهرستان جم افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر صبح جمعه در این آئین با اعلام اینکه در سطح استان ۳۸ مرکز مثبت زندگی وجود دارد گفت: در تأسیس این مراکز که به عنوان بهزیستی‌های کوچک خدمات ۲۲ گانه بهزیستی را به صورت رایگان به گروهای هدف تحت پوشش سازمان بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از مهر 

حسین اسدی راد بیان کرد: در راه اندازی این مراکز مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری و ارتقا سلامت اجتماعی و اجرای غربالگری توجه ویژه شده است.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: در این مراکز چندین نیرو حرفه‌ای و تخصصی با رشته تحصیلی مرتبط می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه ما ۱۲ هزار پرونده در کل مراکز مثبت زندگی در سطح استان داریم گفت: در تمام شهرستان‌های استان مراکز مثبت زندگی راه اندازی شده و یا مجوز راه‌اندازی گرفته شده است و با واگذاری پرونده‌ها تمام خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهند در بستر الکترونیک است. بازدیدها نیز به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بهزیستی یکی از سازمان‌های خدمت رسان است در سال‌های اخیر تلاش شده است بخشی از این خدمات را به بخش غیردولتی واگذار کند که مراکز مثبت زندگی هم جز همین مراکز هستند که بخشی از ارائه خدمات بهزیستی به آنها واگذار شده است.

واگذاری ۱۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان جم

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی ۴۲ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان بوشهر واگذار شد که از این تعداد ۱۷ واحد مسکونی مربوط به مددجویان شهرستان جم است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در آئین واگذاری ۱۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان جم گفت: از تعداد ۴۲ واحد مسکونی ۱۷ واحد سهم مددجویان شهرستان جم است.

حسین اسدی راد عنوان کرد: در طرح مشارکتی ساخت مسکن ضمن پرونده‌سازی سازی و معرفی مددجویان جهت تسهیلات ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان و بنا بر پیشرفت کار و تعداد معلول در خانواده از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مددجویان از هزینه‌های انشعابات و صدور پروانه ساخت رایگان نیز برخوردار می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان جم اظهار داشت: در شهرستان جم بالغ بر هفتاد مددجو فاقد مسکن و یا مساکن غیرقابل استفاده را دارند که تفاهم نامه‌ای با بهزیستی و مسکن شهر سازی، بنیاد خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان انجام گرفته و تعداد ۴۵ واحد در حال ساخت است که به زودی بهره برداری می‌شود.

موسی حمیدی صفت گفت: بنا بر سیاست دولت در حوزه مسکن تعدادی از مددجویان در طرح ملی مسکن یا جهش مسکن ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 62136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد