در رسانه | ۳۸ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان بوشهر افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از افتتاح ۳۸ مرکز مثبت زندگی با هدف دسترسی آسان به خدمات در محله‌های مختلف شهرستان‌های استان برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقلاز خبرگزاری تسنیم از، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح مراکز مثبت زندگی در شهرستان جم از افتتاح 38 مرکز در سراسر استان خبر داد و اظهار داشت: این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک خدمات 22 گانه این نهاد را به صورت رایگان به گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

حسین اسدی‌راد بیان کرد: در راه اندازی این مراکز به مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری و ارتقا سلامت اجتماعی و اجرا غربالگری توجه ویژه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: در این مراکز چندین نیرو حرفه‌ای و تخصصی با رشته تحصیلی مرتبط می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه اکنون 12 هزار پرونده در مراکز 38 گانه مثبت زندگی در سطح استان تشکیل شده است گفت : در تمام شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر مراکز مثبت زندگی راه‌اندازی و یا مجوز تأسیس صادر شده است.

اسدی‌راد  افزود: تمام خدمات این مراکز در بستر الکترونیک است و بازدیدها نیز به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه این نهاد یکی از سازمان‌های خدمات‌رسان است در سال‌های اخیر تلاش شده بخشی از این خدمات به بخش غیردولتی واگذار شود که مراکز مثبت زندگی هم جزء همین مراکز هستند.

17 واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شهرستان جم شد

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی 42 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان بوشهر واگذار شد که از این تعداد 17 واحد مسکونی مربوط به مددجویان شهرستان جم است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این مراسم عنوان کرد: در طرح مشارکتی ساخت مسکن ضمن پرونده‌سازی و معرفی مددجویان برای تسهیلات 200 تا 300 میلیون تومانی و بنا بر پیشرفت طرح و تعداد معلول در خانواده از 50 تا 200 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

اسدی‌راد ادامه داد: همچنین مددجویان از هزینه‌های انشعاب آب، برق، گاز و صدور پروانه ساخت رایگان برخوردار می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان جم هم با بیان اینکه 70 مددجو فاقد مسکن و یا غیرقابل استفاده دارند تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه بهزیستی و راه و شهرسازی، بنیاد خیرین مسکن‌ساز و بنیاد مستضعفان 45 واحد در حال ساخت است و به‌زودی تکمیل می‌شود.

حمیدی صفت گفت: بنابر سیاست دولت در حوزه مسکن تعدادی از مددجویان در طرح ملی مسکن یا جهش مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 62125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد