پردیس| اورژانس اجتماعی را دریابید!

رییس اداره بهزیستی شهرستان پردیس از نیاز مبرم اورژانس اجتماعی به تجهیز و حمایت جهت ارائه خدمات مناسب به شهروندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل کرمانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس با اعلام این خبر و بمناسبت هفته بهزیستی گفت: یکی از مهمترین بخش ها در ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان بخش اورژانس اجتماعی است که در وقت طلایی نجات یک انسان، یک خانواده و اقدامات مهم را بر عهده دارد اما متاسفانه ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان استیجاری، این بخش دچار کمبود نیرو و امکانات است.

کرمانی معتقد است: دو خودروی استیجاری اورژانس اجتماعی کفاف خدمات رسانی به جمعیت بالای شهرستان پردیس با افزایش کودک آزاری،  همسرآزاری و موارد مختلف را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه ۴ نیروی این بخش خالصانه و با تمام کمبود ها تلاش بر احیای زندگی و کمک رسانی به تماس ها و مراجعات را دارند اما به دلیل کمبود نیروی انسانی، خودرو و امکانات، ساماندهی امور کامل انجام نشده و اکثر مواقع با تاخیر صورت می گیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس ضمن تبریک دهه ولایت و تقارن میلاد مولای دستگیر محرومان با هفته بهزیستی اظهارکرد:  علی علیه السلام بعنوان بزرگ مددکار عالم و پیشوای دینی ما که نامش تداعی یاری رساندن به محرومان است سرلوحه کار ماست و ما راه حمایت و کمک به محرومان را از رفتار و منش او آموخته ایم و همکاران زحمتکش بهزیستی تلاش دارند در سراسر کشور با صبر و همراهی به همه مراجعه کنندگان بهترین خدمات را بدهند اما گاهی کمبود امکانات دست این قشر زحمتکش را بسته و این موضوع در ارائه خدمات مناسب آسیب زننده است.

کرمانی تصریح کرد: مجموعه بهزیستی با بیش از ۱۵۰ ماموریت و حداقل نیرو در بخش های مختلف مشغول بکار هستندو مردم بیشتر باحوزه توانبخشی آشنا هستند اما این سازمان خدمات وسیع تر در حوزه های مختلف یاری رساندن به اقشار مختلف جامعه در قالب طرح های مختلف و گروه های مختلف سنی دارد.

وی همچنین گفت: بهزیستی با توجه به مراجعات افراد خدمات ارائه می دهد و غالب خدماتی که مردم انتظار دارند دریافت مستمری و حقوق است.

وی توانمند سازی را اولین و مهمترین هدف بهزیستی دانست و افزود: چه در حوزه بانوان سرپرست خانواده و چه در حوزه معلولین پرداخت وام اشتغال انجام می شود و حمایت در این بخش بسیار ضروری است و از خیرین شهرستان پردیس نیز درخواست حمایت بیشتر در جهت ایجاد اشتغال برای اقشار جامعه مورد هدف را داریم.

رییس اداره بهزیستی شهرستان پردیس تاکید کرد: از افرادی که توانمندی ایجاد کارآفرینی برای معلولین دارد درخواست کمک داریم چون این قشر بسیار آسیب پذیر بوده و پدیده خانه ماندن بیش از هر چیز برایشان آسیب زننده است.

کرمانی میزان پرونده های توانبخشی در این حوزه را یک هزار و ۳۳۱ مورد اعلام کرد و گفت: ۵۴ پرونده مختص بیماران اعصاب روان است و متاسفانه تنها مرکز اعصاب روان شهرستان‌پردیس بدلیل عدم توان پرداخت در هزینه ها در آستانه تعطیلی است.

بگفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس مرکز مژده در کرشت قدمتی بیشتر از خود اداره بهزیستی پردیس دارد اما بدلیل هزینه های بالا و نداشتن شرایط تامین مخارج در آستانه تعطیلی قرار گرفته است و ما پیشنهاد ایجاد خانه های حمایتی جهت کاهش هزینه ها را برای این مرکز داده ایم.

وی همچنین از فعالیت مرکز آموزش کوکان اوتیسم که تنها مرکز در شرق تهران است نام برد و با اشاره به شرایط سخت کار با این کوکان از خدمات پرسنل زحمتکش این مرکز که در حال حاضر ۴۳ مددجو در شهر پردیس  دارد، تقدیر کرد.

وی یادآور شد: کمک رسانی شهرستان باید به این مراکز بگونه ای باشد که مانند مرکز مژده در آستانه تعطیلی قرار نگیرد و یا مانند مرکز استثنایی  آب انجیرک بدلیل هزینه بالای اجاره بها به شهرستان دیگر منتقل نگردد چون خدمات رسانی به مددجوهای خود شهرستان سخت تر خواهد شد.

کرمانی در توصیف مراکز خدماتی شهرستان پردیس که زیر نظر بهزیستی فعالند از دو خانه سالمندان منطقه نیز نام برد که در شهر بومهن و پردیس فعالیت دارد و این مراکز با حمایت های خیرین می توانند خدمات دهی بهتری به افراد تحت حمایت خود داشته باشند.

کرمانی با بیان دریافت خدمات به خانواده هایی که فرزندان دو قلو و چند قلو دارند، گفت: بهزیستی شهرستان پردیس در حال حاضر ۴۸ خانواده دو قلویی و چند قلو دارد که خدماتی مختلف از جمله تامین شیر خشک تا دو سالگی و کمک هزینه های دیگر را برعهده گرفته است.

وی به دو مرکز نگهداری دختران در دو رده سنی اشاره داشت و از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و خدماتی به آنها با همکاری فرمانداری شهرستان پردیس و سپاه و...نام برد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان با بیان ارائه خدمات درحوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های بعد آن گفت: برپایی دوره های آموزشی توسط مراکز زیر نظر بهزیستی در سطح شهرستان انجام می شود و چند کمپ ترک اعتیاد در منطقه فعال است اما آنچه بسیاز حائز اهمیت است تاکید ما بر عدم مراجعه به کمپ های غیر مجاز توسط افراد می باشد، زیرا این مراکز اکثرا دچار مشکلات جدی هستند.

وی از اجرای طرح مانا در شهرستان پردیس یاد کرد و افزود: این طرح با مشارکت اجتماعی جوانان ایران انجام می شود و در شهرستان پردیس آغاز شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان پردیس یکی از برنامه های مغفول مانده و مهم را طرح غربال‌گری اضطراب کوکان دانست و اعلام کرد: در سراسر کشور افرادی که نگران این مشکل برای فرزندان خود هستند می توانند با شماره ۱۴۸۰ تماس گرفته و خدمات عالی از طریق متخصصان بهزیستی دریافت کنند.

وی همه گیری استرس در میان نوجوانان و جوانان را بسیار جدی خواند و گفت: اجرای این طرح در زمان شیوع کرونا بسیار عملکرد موفقی داشته اما هنوز بسیاری از خانواده ها از اجرای این طرح بی خبرند و نیاز به مشاوره های رایگان و تخصصی دارند.

وی همچنین به افتتاح دفتر مشاوره ژنتیک در پردیس اشاره کرد و افزود: حضور و فعالیت این دفتر در پردیس بسیار الزامی بود و هنوز عده ای از فعالیت آن مطلع نیستند و می توانند جهت دریافت خدمات مراجعه داشته باشند.

وی همچنین به خدمات رایگان صدور آب و برق و انشعابات برای مددجویان بهزیستی اشاره داشت و گفت: مددجویان سازمان بهزیستی با شرایط ویژه می توانند از خدمات رایگان در این بخش بهره مند باشند

وی همچنین در واکنش به حضور و فعالیت خیریه های متعدد از شهرستان های دیگر در پردیس گفت: خیریه های هر شهرستان در جهت ارائه خدمات به مددجویان و قشر آسیب پذیر همان شهرستان می توانند فعالیت کنند و با اینگونه افراد که از شهرهای دیگر جهت دریافت خدمات بصورت تلفنی و حضوری در شهرستان پردیس فعالیت دارند برخورد قضایی می شود چون طبق اساسنامه خیریه هر منطقه صرفا خدمات از منطقه خودشان می توانند دریافت کنند

وی ساماندهی خیریه ها برای شهرستان پردیس را الزامی خواند و گفت: این افراد از سایر مناطق مجاز به فعالیت در شهرستان پردیس نیستند و شهروندان با زنگ زدن به ۱۱۰ می توانند پیگیری کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس تاکید کرد: هر خیریه حوزه فعالیت دارد و حق ندارند از جاهای دیگر بیایند اینجا فعالیت کنند بعنوان مثال کسی  از کرج نمی تواند بیاید پردیس مشارکت جمع کند و حتی برای مراکز کمیته امداد هم این قانون هست و فقط در محدوده خودشان اجازه فعالیت دارند.

کرمانی با بیان اینکه موظف به جمع اوری و ساماندهی متکدی در شهرستان هستیم، از همکاری دو شهرداری پردیس و بومهن در راه اندازی گرمخانه ها تشکر کرد و گفت: اقدام مهمی که در سطح شهرستان صورت گرفته راه اندازی گرمخانه ها برای ساماندهی معتادین و کارتن خواب ها بود اما مشکلی که دادند نبود نگهبان در شیف شب هست و نگهبانی صرفا در روز انجام می شود و گرمخانه بدون حضور نگهبان قابل استفاده نیست.

وی در بحث کودک آزاری و همسر آزاری با بیان اینکه رشد بالایی در شهرستان پردیس داشته، اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده این موارد باخط ۱۲۳ می توانند تماس گرفته و موارد  را اطلاع دهند.

وی همچنین از خیرین پارک فناوری پردیس در جهت حمایت های ویژه در بحث قربانی ها در اعیاد تشکر کرد و گفت: این دوره با همکاری پارک فناوری پردیس توانستیم بیش از  ۲۰۰ بسته گوشت قربانی به خانواده های تحت حمایت اهدا کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: سبدهای معیشتی کمک های مکمنانه سپاه دربسیاری مواقع حمایت خوبی برای مددجویان بهزیستی بوده که قدردان آنان هستیم.

کرمانی در پایان تصریح کرد: کارکنان بهزیستی با تمام تلاش صبورانه و مخلصانه در جهت همراهی با خانواده های آسیب دیده خدمت می کنند و در هفته بهزیستی بصورت ویژه قدردان این قشر جامعه هستیم.

کد خبر 62114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد