بیش از ۱۶۸ هزار معلول از خدمات بهزیستی استان تهران برخوردارند

 معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: بیش از ۱۶۸ هزار معلول ساکن در استان تهران از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، یوسف رضایی گفت: توانبخشی یکی از ارکان مهم سازمان بهزیستی است که ۶۰ درصد از خدمات ارائه شده از سوی این سازمان به معلولین صورت گرفته و معاونت توانبخشی تلاش دارد تا خدمات تخصصی این افراد را به بهترین نحو ارائه دهد.

وی افزود: این افراد علاوه بر آن که از مستمری ماهیانه برخوردارند، از خدماتی نظیر دریافت حق پرستاری تا ۱۰ میلیون ریال، دریافت وسایل توانبخشی، درمانی و بهداشتی نیز برخوردارند که بر اساس نوع معلولیت این خدمات نیز متفاوت است.

وی تصریح کرد: یک معلول همچون یک فرد عادی که به آب و غذا نیاز دارد، باید از وسایل بهداشتی و توانبخشی برخوردار باشد در غیر این صورت با مشکلات عدیده‌ای همچون انواع عفونت و یا زخم بستر مواجه شده و این مشکلات حتی می‌تواند به مرگ وی نیز منجر شود.

رضایی از ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، پرداخت هزینه های حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل و خودرو معلولان به عنوان بخشی از خدمات بهزیستی به معلولان یاد کرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان، توانمندسازی آنان در حوزه‌های مختلف ورود به اجتماع است که در این راستا تلاش شده تا با ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به افراد تحت پوشش آنان را توانمند کرده و در ورود به جامعه یاری نماید.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: یکی از مهمترین راه‌های توانمندسازی معلولان، ایجاد زمینه اشتغال برای آنان است تا این افراد بتوانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند از این رو تلاش شده تا با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و حرکت به سمت ایجاد کارگاه‌های تولیدی حمایتی، ضمن اشتغال معلولان، زمینه برای آموزش آنان نیز فراهم شود.

رضایی تصریح کرد: در صورتی که یک کارفرما از فرد معلول به عنوان نیروی کار استفاده کند، از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به میزان ۲۳ درصد معاف شده و سازمان بهزیستی این حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: در حوزه تأمین مسکن که به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیاز هر خانواده‌ای به حساب می‌آید اقدامات مؤثری در حوزه بهزیستی استان تهران صورت گرفته و با اولویت خانواده‌های دارای معلول بیشتر، از واحدهای ارزان قیمت به این خانواده‌ها اختصاص پیدا می‌کند ضمن این که تلاش می‌شود تا بر اساس میزان درآمد، خانواده‌های دارای معلول با کمترین میزان مشارکت از مسکن برخوردار شوند.

کد خبر 62110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد