در رسانه |۴۲ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی بوشهر شد

 مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از واگذاری همزمان ۴۲ واحد از مسکن مددجویان و معلولین در سطح بهزیستی استان خبر داد

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از ایسنا ، حسین اسدی راد روز پنجشنبه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم و اثرگذار سازمان بهزیستی در بحث توانمندسازی گروه‌های هدف، کمک به تامین و ساخت مسکن مددجویان و معلولین است. از این رو این اداره کل با تدوین یک برنامه هدفمند بر اساس سرفصل‌های کاری دبیرخانه مسکن بهزیستی کشور، طراحی لازم برای کمک به تامین و ساخت ۲۷۲ واحد مسکن برای سال جاری را در دست احداث دارد.

وی با اشاره به واگذاری ۴۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی بوشهر اضافه کرد: برای ساخت این مسکن‌ها ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه تخصیص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تصربح کرد: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن ویژه معلولان و مددجویان تاکنون ۲۵۳۷ واحد مسکن واگذار و تحویل داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر  از حذف سهم آورده ۴۰ میلیونی مددجویان در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: همچنین بهره تسهیلات بانکی این پروژه برای مددجویان بهزیستی از ۱۸ درصد به ۵ درصد تبدیل می‌شود که اقدام بسیار خوبی برای خانه دار شدن مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن است.  

اسدی‌راد ادامه داد: برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر در مسکن شهری ۲۰۰ میلیون و برای مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بهزیستی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان بهزیستی بوشهر پشت نوبت تامین مسکن هستند خاطرنشان کرد: ۷۵۰ نفر از مددجویان از جمله معلولان، زنان سرپرست خانوار در طرح نهضت مسکن شرکت کرده اند و در حال تنظیم کمک رسانی به جامعه هدف هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در خصوص تامین مسکن برای خانواده‌های دو معلولیتی و چند معلولیتی گفت: تاکنون ۳۴۲ واحد مسکونی در این استان برای این خانواده‌ها احداث شده و تلاش می‌شود هیچ خانواده دارای دو و سه معلول بدون سرپناه مناسب نباشند.

به گفته اسدی‌راد ۴۶ هزار و ۴۶۶ خانوار در استان بوشهر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 62085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد