خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان در چهارمین روز از هفته بهزیستی وبا حضور جمعی از مسئولین ،خیرین ومددکاران تخصصی، ساختمان جدید مرکز خانه کوچک یاسین رسما افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت .

احمد شفیعی معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در این مراسم که با حضورمهدی نخعی مشاور ارشد مدیر کل بهزیستی استان،علی اکبر ستایی مختاری مدیر بهزیستی شهرستان کرمان ،سعید شعرباف شهردار و مهندسین مشاور وناظر پروژه، مددکاران وکارشناسان تخصصی وخیرین وشرکای اجتماعی برگزار گردید در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت همراهی مسئولانه خیرین در امر خدمت تخصصی به جامعه هدف عنوان داشت : استان کرمان با دارا بودن ظرفیت عظیمی از خیرین ونیکوکاران نیک اندیش وبا همت در تمامی کشور سر آمد ارائه خدمات گسترده واثر بخش در بخشهای مختلف حمایتی بوده است که در این بین خدمات تخصصی توانبخشی به افراد دارای معلولیت در سطوح مختلف از ویژگی خاصی برخوردار است
وی افزود: از همین رو است که استان کرمان با الاخص شهر کرمان در موارد متعدد پایلوت طرح ها واقدامات زیر بنایی وتخصصی بوده است که به لطف احساس مسئولیت ونیک اندیشی همه دست اندرکاران به ویژه خیرین در حوزه های مختلف از عهده اجرای طرح های اثر بخش وموثر بیشماری بر آمده است که از این بین میتوان به طرح راه اندازی وگسترش خانه های کوچک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی در سطوح مختلف  نام برد که مرکز یاسین یکی از شاخص ترین آنهاست
احمد شفیعی، با اشاره به اینکه اگر خیّران ازسوی مسئولان حمایت شوند آمادگی راه‌اندازی مراکز پیشرفته و تخصصی را دارند، افزود: مرکز یاسین در سطح توانبخشی حرفه‌ای یعنی حرکت به سمت استقلال جامعه هدف، قرار دارد.
وی یادآور شد: خدمات مراکز توانبخشی صرف نگهداری نیست؛ بلکه شامل ارائه خدمات تخصصی و توانمندسازی افراد می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از کم‌توانان ذهنی استان کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: سعی داریم توان‌یابان تحت حمایت این مرکز از راه اشتغال و توانمندسازی وارد جامعه شوند.
رضا خشنود خاطرنشان کرد: خانه کوچک یاسین، به دختران بالای ۱۴ سال کم‌توان ذهنی خفیف، خدمات می‌دهد.
وی افزود: این دختران، سرپرست موثر خود را از دست داده‌اند و تلاش داریم آن‌ها را ازطریق مدارس استثنایی، ازدواج و اشتغال وارد جامعه کنیم.
مدیرعامل انجمن حمایت از کم‌توانان ذهنی استان کرمان بیان کرد: ساختمان خانه کوچک یاسین در حال حاضر، ظرفیت ۱۰ نفر را دارد، اما امکان توسعه آن و افزایش ظرفیت تا ۲۰ نفر وجود دارد.
خشنود، ضمن تشکر از همکاری شهرداری کرمان و به‌ویژه بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری، یادآور شد: مساحت زمینی که خانه یاسین در آن بنا نهاده شده،  ۱۵۸۰ متر است که توسط بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان در اختیار مرکز گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مرکز توانمندسازی کم‌توانان ذهنی یاسین، دو میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: این ساختمان بسیار مستحکم و اصولی ساخته شده و کلیه هزینه‌های ساخت و تجهیز آن توسط خیّران تامین شده است.
سعید شعر باف شهردار  کرمان نیز بیان کرد: ما در بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری با وجود همه مشکلات و محدودیت‌هایی که شهرداری با آن مواجه است، در تعامل با خیّران سخت نمی‌گیریم و در هر نقطه‌ای از شهر که ببینیم خیّران آماده کار هستند و در بازه زمانی کوتاهی می‌توانند کار را تحویل دهند، بدون هیچ محدودیتی درخصوص در اختیار گذاشتن زمین و آماده‌سازی فضای سبز در خدمت آن‌ها هستیم.
شعرباف یادآور شد: از شهردار و شورای شهر دوره گذشته و خیّرانی که این کار را آغاز کردند و الگوی خوبی به‌جا گذاشتند، تشکر می‌کنیم.
 در ادامه این مراسم از خیرین ومهندسین همکار که در ساخت وتکمیل این پروژه همکاری داشتند از سوی مدیر کل بهزیستی ومدیر عامل خیریه مذکور با اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد
گفتنی است خانه کوچک یاسین مرکز نگهداری دختران کم توان ذهنی خفیف  است که در حال حاضر تعداد۱۰نفر از این افراد در این خانه نگهداری میشوند که رسالت نگهداری وتوانمندسازی این دختران بر عهده کادر تخصصی مقیم وهمکار با این مرکز است . این خانه از سال ۱۳۸۶ شروع بکار نموده  که  از دی ماه سال ۱۳۹۹ پروژه ساخت ساختمان جدید شروع شد و در  دهم خرداد ماه سال ۱۴۰۱  پس از تکمیل  ساختمان  توانخواهان به ساختمان جدید منتقل شدند.متراژ کل زمین ۱۵۸۰مترمربع که از سوی  بنیاد بناهای ماندگار مرکز فوق گردیده  وبا  هزینه ساخت یک میلیارد و هشتصد و سی و نه هزاروصدوپنجاه وهشت هزار تومان به اضافه چهارصد میلیون هزینه تجهیز مرکز که جمعا دومیلیارد دویست و سی و نه هزار تومان هزینه کرد  تماما از محل مشارکت های مردمی احداث تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

خانه کوچک نگهداری از معلولان ذهنی یاسین افتتاح شد

کد خبر 61864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد