سومین مرکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی بیماران مزمن روان  افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح سومین مرکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی بیماران مزمن روان  (شفا) در هفته بهزیستی وبا ظرفیت اسمی ۸۰ نفر در ۵ کیلومتری جاده بیجار خبر داد و گفت:  بیماران روانی مزمن با تشخیص کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت و در محدوده ی سنی ۱۵ تا ۶۰ سال  مجاز به پذیرش در این مرکز هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در حاشیه افتتاح این مرکز افزود: خدمات مراقبتی توانبخشی، ویزیت پزشک و روانپزشک، خدمات کاردرمانی، خدمات پرستاری، خدمات روانشناسی، خدمات مددکاری، خدمات حرفه آموزی به بیماران ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۵۵ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند و ۳ مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن در استان فعالیت می کنند و ۳۱۰ نفر شامل ۱۱۸ زن و ۱۹۲ مرد از خدمات شبانه روزی این مراکز بهره مند هستند.

حسینی اضافه کرد: بیماران روانی مزمن دارای بیماری عفونی و مسری، پس از طی دوره ی سرایت بخشی با تاییدیه پزشک شرایط پذیرش  را خواهند داشت و دستیابی بیماران به سطح عملکرد روانی اجتماعی نسبتا مطلوب، استقلال و خودکفایی نسبی و یا آمادگی برای ورود  به جامعه وعدم تمایل فرد و یا خانواده به دریافت خدمات از مرکز  را از شرایط ترخیص این بیماران عنوان کرد.

کد خبر 61824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد