خبرنگاران مددکار بهزیستی باشند/ از نقد منصفانه استقبال می کنم

مدیر کل بهزیستی ایلام در نشست با خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی ایلام با تقدیر از تعامل و همکاری رسانه ها با این مجموعه گفت: خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی یاریگر و مددکار بهزیستی باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، "حسین نورعلیوند" روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های مختلف گروهی ایلام افزود: رسانه‌ها بازوی سازمان‌ها هستند، ما از نظرات سازنده رسانه‌ها استقبال خواهیم کرد و از رسانه‌های استان می‌خواهیم در کنار ما باشند.

وی اظهار کرد: مطالبه گری حق رسانه هاست و این مساله موجب توسعه جامعه در ابعاد مختلف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقد سازنده موجب تعالی می شود، ادامه داد: از نقد منصفانه خبرنگاران استقبال می کنم و در این زمینه مجموعه اداره کل بهزیستی استان ایلام شنونده نقد سازنده اهالی رسانه است.

مدیر کل بهزیستی ایلام  همچنین اعلام کرد که این اداره کل از تحلیل آسیب های اجتماعی استان و راهکارهای کنترل و پیشگیری از آن  توسط رسانه ها استقبال خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامهای بهزیستی در زمینه تکدیگری گفت: جمع آوری و ساماندهی متکدیان  تنها مختص  به سازمان بهزیستی نیست و ۱۶ دستگاه درگیر این  موضوع هستند و ایلام در این حوزه  نسبت به استان های دیگر  در وضعیت بهتری  می باشد  ولی سازمان ما این آمادگی را دارد که اگر سایر ارگان ها  وظایف خود را انجام دهند ما این افراد را که نیازمند باشند نگهداری کنیم.

 نورعلیوند در پاسخ به خبرنگاران در مورد وضعیت  کودکی به اسم روشنا  که چند ماه گذشته در ایلام پیدا شد توضیح داد:  این کودک در صحت و سلامتی به سر می برد و تنها معلولیت  و انحراف پا دارد که نیاز به جراحی دارد.

وی با ذکر اینکه در ایلام کودک کار به معنای واقعی وجود ندارد و همه ی آن ها  دارای سرپرست هستند گفت: ۲۱۰ کودک کار داریم که همه دارای خانواده هستند و  از مزایای سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در بحث تکدی گری نیز بهزیستی در کنار نیروی انتظامی و شهرداری و چند سازمان دیگر متولی امر هستند که باید توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع آوری بشوند و تحویل بهزیستی داده بشوند، بهزیستی هم موظف است برای این افراد هم از نظر معیشت، تحصیل و سایر امکانات رفاهی خدماتی را فراهم کند.

وی گفت: استان ایلام در بحث تکدیگری به نسبت استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد، و به خاطر بافت سنتی و فرهنگی که حاکم است خیلی کم به تکدیگری رو می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۲۵ خانوار در نوبت فرزند خواندگی قرار دارند و تنها ۵ کودک برای تحویل به این خانوارها وجود دارد.

نورعلیوند تصریح کرد: سازمان بهزیستی خدمات عمومی و تخصصی دارد که در حوزه خدمات عمومی پرداخت مستمری، حق مسکن، درمان و … به جامعه هدف پرداخت می‌شود و در حوزه تخصصی فعالیت‌های سازمان در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت، طلاق و… است.

وی اضافه کرد: همه معلولان و مددجویانی که فاقد مسکن هستند و از تسهیلات استفاده نکرده‌اند می‌توانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

کد خبر 61762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد