بهزیستی با کارکرد اجتماعی بخش وسیعی از جامع را در برمی گیرد

بهزیستی سازمانی با کارکرد اجتماعی، فرهنگی و آموزشی گستره است که فعالیت های این سازمان بخش وسیعی از شهروندان در جامعه را در بر می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان زاهدان طاهره میرشکار؛ رئیس اداره بهزیستی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: مهم ترین فعالیت های این سازمان درمان و پیش گیری اعتیاد، پیش گیری از معلولیت ها، توان بخشی به معلولان، رسیدگی به امور یتیمان، بررسی آسیب های اجتماعی، اشتغال و کاریابی، مشاوره فرهنگی، تربیتی و خانوادگی است.

رئیس اداره بهزیستی زاهدان با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از فعالیت های بهزیستی افزود: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مددجویان در بخش های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری دایر شده است.

وی با اشاره به اقدامات این مرکز در هفته بهزیستی تصحیح کرد: افتتاح مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد، برگزاری مسابقه ویلچر رانی ویژه معلولین، دیدار با خانواده های معلولین، افتتاح و بازدید پروژه های اشتغال محور بابت خانواده های تحت پوشش بهزیستی از اقداماتی، غبارروبی تجدید میثاق با شهدا و برگزاری میز خدمت در هر یک از مراکزی که تحت نظارت بهزیستی هستند از جمله برنامه های گرامی داشت هفته بهزیستی در استان می باشد.

وی گفت: افتتاح و بازدید پروژه های اشتغال محور بابت خانواده های تحت پوشش بهزیستی از اقداماتی است که در این هفته انجام خواهد شد.

میرشکار خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی، ۴۰درصد تخفیف بابت فرانشیز پذیرش بیماران در مراکز اقامتی ترک اعتیاد درنظرگرفته شده و غربالگری های بینایی به صورت رایگان درپایگاه ها و مراکز مثبت زندگی انجام می شود.

وی گفت: ۱۵ مرکز مثبت زندگی در بهزیستی زاهدان موجود که هر کدام از این ها به عنوان یک بهزیستی کوچک و به شکل محله ای اقدامات لازم را انجام خواهند داد که ارائه خدمت می‌کنند، در مناطق حاشیه ای سعی در برگزاری کلاسهای در خصوص آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی زاهدان گفت: نمایشگاه دستاوردهای بهزیستی از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۱ تیر ماه ویژه مددجویان افتتاح که محصولات مددجویان در این نمایشگاه جهت بازدید عموم دایر می باشد.

کد خبر 61391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد