محفلی برای تقدیر از برترین ها، واگذاری جهیزیه و وسایل توانبخشی به مددجویان بهزیستی ایلام

همایش تقدیر از برترین های اداره کل بهزیستی استان ایلام روز شنبه همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، در این همایش که رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند علاوه بر تجلیل از مددجویان و افراد دارای معلولیت در حوزه های اجتماعی و توانبخشی، ۳۰سری جهیزیه هرکدام به ارزش ۴۰۰میلیون ریال اهدایی بنیاد احسان و وسایل توانبخشی به ارزش پنج میلیارد ریال اهدایی خیر نیک اندیش حاج "عبدالحمید چراغی" به نوعروسان و افراد دارای معلولیت و سالمند مددجوی بهزیستی اهدا شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این محفل با گرامیداتش یاد و خاطره شهید فیاض بخش و تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی این مناسبت را فرصتی برای ارج نهادن به مقام والای کارکنان بهزیستی به عنوان خدمتگزاران بی منت و قدر دانی از زحمات و خدمات صادقانه آنها به آسیب پذیرترین افراد جامعه  دانست.

الیاسی با اشاره به ماموریتهای بهزیستی در زمینه های رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست، زنان سرپرست خانوار، اقدام برای ارتقا سلامت اجتماعی، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت ،کودکان کار و خیابان، زنان و دختران  آسیب دیده و در معرض آسیب، کنترل و کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال، مسکن و آموزش های پیش از ازدواج مجموع این اقدامها را تلاشی ارزشمند در راستای بهتر زیستن عموم جامعه دانست.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه "من از سازمان بهزیستی بخاطر وظیفه سخت و سنگینی که برعهده دارد تشکر می کنم " این صحبت ارزشمند را بیانگر رسالت و وظیفه سنگین این سازمان دانست.

به گفته وی، سازمان بهزیستی با نگاه علمی و با محور مردمی سازی، شفاف سازی و توانمندسازی در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش  کرده و با حمایت از بیش از ۴۰هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت های مردمی به عموم مردم خدمات ارزشمندی ارایه کرده است.

وی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی متناسب با شرایط اقتصادی جامعه برای سال ۱۴۰۱بود که ۲۰ درصد افزایش یافت که اگرچه رشد خوبی داشته اما تا رسیدن به حداقل معیشت خانواده های تحت حمایت فاصله دارد.

وی همچنین با اشاره به رویکرد ریشه کنی فقر مطلق در کشور گفت: این اقدام با هدف ارتقا رفاه اجتماعی انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این همایش گفت:  خدمات بهزیستی روز به روز تخصصی تر و چتر حمیتی اش نیز روز به روز گسترده تر می شود.

"حسین نورعلیوند" با اشاره به مسئولیت اجتماعی بهزیستی در خدمات دهی به جامعه هدف و عموم مردم گفت: در این زمینه این اداره کل اهتمام جدی داشته و مجموعه کارکنان بهزیستی اقدامهای موثری در این حوزه انجام داده اند.

همچنین در این همایش حجت الاسلام پیمایی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام پیرامون اهمیت غدیر مطالبی را ارایه کرد.

در این همایش علاوه بر رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی، ومولودی خوانی در وصف حضرت علی(ع)  از حاج عبدالحمید چراغی و همچنین مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تقدیر و بصورت نمادین یک سرویس جهیزیه به نوعروس مددجوی بهزیستی ایلام اهدا شد.

کد خبر 61023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد