مناسب سازی شهری یک پیشنهاد نیست بلکه یک الزام قانونی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مناسب سازی شهری یک پیشنهاد نیست بلکه یک الزام قانونی است، گفت: مناسب سازی فقط مختص افراد دارای معلولیت نیست و شامل کودکان ،زنان باردار ،سالمندان ،جانبازان و والدین حمل کننده کالسکه نیز می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستنی استان زنجان سلمان حسینی درجلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان که با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری و دیگر اعضای ستاد هماهنگی در سالن پیامبر اعظم بر،گزارشد، گفت: خوشبختانه با تلاش بهزیستی استان زنجان ادبیات مناسب سازی و فرهنگ توجه به بهره گیری از خدمات یکسان بین افراد دارای معلولیت و دیگر افراد جا افتاده است و بهزیستی استان زنجان در این مورد همواره جز سه استان برتردر  کشور است.

وی با اشاره به اینکه برابر سازی و فراگیر نمودن فرصت ها با حذف موانع فیزیکی ،امکان دسترسی این اقلیت چشمگیر جامعه به امکانات زندگی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: نصب چراغ های راهنمایی مجهز به علایم صوتی ویژه افراد نابینا در چهاراه ها الزامی است .

حسینی خاطرنشان کرد: ارزیابی دستگاههای اجرایی در جشنواره شهید رجایی برای ششمین سال متوالی در حال اجراست و ۶۰دستگاه اجرایی استان جهت دریافت ۵۰امتیاز در این زمینه رقابت می کنند و شهر هیدج به عنوان پایلوت جهت ایجاد شهر بدون مانع در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید نسبت به صدور پایان کار و بهره برداری ساختمانهای عمومی بدون رعایت ضوابط جلوگیری کنند، تصریح کرد: از ادارات ،نهادها ،ارگانها  درخواست می شود جهت تعیین زمانبندی مناسب سازی ساختمان اقدام شود .

کد خبر 60973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد