شورای هماهنگی مدیران کل زیر مجموعه وزارت رفاه در بهزیستی استان برگزار شد

دکتر منطقی : دفتر اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان در سال گذشته تعداد ۲ هزار و سیصد نفر بهره مند از خدمات داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، جلسه شورای هماهنگی مدیران کل زیر مجموعه وزارت رفاه به میزبانی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

دکتر منطقی در این جلسه ضمن خیرمقدم خدمت مدیران کل زیر مجموعه وزارت رفاه، عرض تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر، دهه ولایت و پیشرو بودن هفته گرامیداشت تاسیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان در سال ۱۴۰۰ ارائه و افزودند : بهزیستی استان هم اکنون ۱۶ هزار و ۵۱۱ پرونده تحت حمایت دارد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر دارای معلولیت بوده و تعداد ۳ هزار و ۳۰۶ نفر نیز از  حوزه اجتماعی خدمات دریافت میکنند که با احتساب تعداد خانوار  در مجموع ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند .

وی ادامه داد : در حوزه پیشگیری نیز طبق روال سال های گذشته طرح های متعددی از قبیل غربالگری بینائی کودکان ۳ تا ۶ سال، غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله، غربالگری شنوایی و مشاوره ژنتیک اجرا که به طور مثال سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک مورد غربالگری بینائی قرار گرفتند. همچنین  ۴ هزار و ۴۵ نفر در مراکز غیردولتی و برای ۱۷۷ نفر نیز در مراکز دولتی خدمات مشاوره تخصصی دریافت کرده اند .

 

مدیر کل اذعان داشت : بیش از ۱۵۰ فرزند ۰ تا ۱۸ سال در خانه های نگهداری کودکان و نوجوان و  یک هزار و پانصد و بیست توانخواه نیز در ۳۸ مرکز روزانه، خانه ها و مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان  از خدمات نگهداری و آموزشی بهره مند می شوند .

در ادامه دکتر منطقی در خصوص عملکرد بهزیستی استان در بحث اشتغال بیان کرد : یکی از الویت های اساسی ما در راستای اهداف بهزیستی بحث اشتغال مددجویان است به این خاطر که اشتغال به نوعی دروازه توانمندسازی مددجو خواهد بود. اگر مسیر اشتغال برای توانخواه فراهم بشود شاید دیگر در اجتماع به چشم معلول به فرد نگاه نکنند. اگر بتوانیم ظرفیت های اشتغال را فراهم کنیم در واقع به مددجو کمک کردیم در کنار  استقلال مالی  ، عزت نفس خود را حفظ و قابلیت ها و توانمندی های خود را بشناسد.

 

وی همچنین ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به عنوان یکی از راه های ایجاد اشتغال افزود : در حوزه اشتغال،  بهزیستی شیوه های متعددی از خدمت رسانی دارد که در این بخش بیشتر تمرکز بر اشتغال های حمایت شده در غالب خوداشتغالی و اشتغال کارفرمایی است که در این راستا بهزیستی استان در سال گذشته در دفتر اشتغال و کارآفرینی به ۲ هزار و سیصد نفر ارائه خدمات داشته است .

مدیر کل بهزیستی استان در پایان گفت :  اشتغال کار فرمایی به نوعی اشتغال حمایت شده است که این حمایت از جانب بهزیستی و برای کارفرمایانی که مددجویان را به کار گیرند انجام می شود. بهزیستی می تواند تسهیلات اشتغال را در اختیار کارفرما قرار داده و همچنین سهم ۲۳ در صدی بیمه کارفرمایی و در شرایطی تا ۵۰ درصد از حقوق و مزایا را به کارفرما به منظور ایجاد رغبت پرداخت نماید .

 

پس از این جلسه مدیران کل بازدیدی از گروه همیار در حوزه اشتغال داشته و از حمایت های بهزیستی در این حوزه مطلع شدند .

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 60682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد