در رسانه| یک میلیارد ریال اعتبارات برای تکمیل ورزشگاه معلولان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد –ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبارات سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل مجموعه ورزشی معلولان استان خبرداد.

به گزارش ایرنا،  علی نصیری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به اینکه طرح‌ها و برنامه‌های که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، برای تخصیص اعتبار در قالب اعتبارات سفر تصویب شد، افزود: این مجموع ورزشی به سالن‌های فوتسال، والیبال بستکبال، گلبال ویژه معلولان مجهز شده است.  

وی به تخصص اعتبار لازم برای طرح‌های مسکن و اشتغال معلولان و جامعه هدف بهزیستی در سفر معاونان وزیر رفاه و تامین اجتماعی به استان اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون بیش از ۹۶ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۵۴۴ هزار خانوار شامل ۹۶ هزار و ۴۱۳ نفر در استان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: هم اکنون ۵۹۴ مرکز دولتی و غیردولتی در استان خدمات بهزیستی را به همه مردم ارائه می‌دهند

۷۵۰۰ تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی چهارمحال وبختیاری ثبت شد

نصیری افزود: پارسال مردم استان ۲۶ هزار تماس با مرکز مشاوره ۱۴۸۰ داشتند، که در سه ماه نخست امسال هفت‌هزار و ۵۰۰ با این مرکز مشاوره در خصوص موضوعات مختلف گرفته شد.

به گفته وی، در استان ۳۶مرکز مثبت زندگی فعال شده که در ۱۴هزار و ۸۸ پرونده از مددجویان زیرپوشش بهزیستی به این مراکز ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ خانه مرکز شبانه روزی توانبخشی در استان فعال است، گفت: در این مراکز ۷۳۶ نفر نگهداری می‌شوند.

نصیری اظهار داشت: اجرای طرح‌های غربالگری بینایی، شنوایی، اضطراب کودکان از مهمترین برنامه‌های حوزه پیشگیری از معلولیت است که در سطح استان اجرا می‌شود و پارسال ۱۵ هزار کودک سه تا ۶ سال در غربالگری تنبلی و ۱۰ هزار و ۸۵۰ نوزاد تازه متولد شده غربالگری شنوایی شدند.

به گفته وی، در سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۰ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک، یک‌هزار و ۴۰ نفر در طرح رصد آسیب‌های اجتماعی و هشت هزار نفر در طرح پیشگیری از خودکشی شرکت کردند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور کاهش طلاق هم‌اکنون ۱۵ مرکز مشاوره در استان زیرپوشش بهزیستی فعال است که پارسال یک‌هزار و ۲۹۲ پرونده به این مراکز ارجاع داده شد و ۷۰ درصد از افراد به زندگی مشترک بازگشتند.

به گفته وی، در استان نزدیک چهار هزار زن سرپرست خانوار کمک‌هزینه معیشت دریافت می‌کنند و  حدود ۲ هزار نفر نیز از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند.  

وی از راه‌اندازی نخستین پارک معلولان، افتتاح سالن ورزشی معلولان به عنوان مهمترین طرح‌ها برای رفاه حال جامعه هدف اشاره کرد و گفت:هم‌ اکنون در استان  در حوزه مسکن و اشتغال پشت توبتی وجود ندارد و براساس اولویت به افراد متقاضی مسکن و اشتغال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات مشاوره رایگان به مددجویان و سایر افراد همزمان با هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته بهزیستی چهار طرح شامل سالن ورزشی معلولان، تعاونی گروه همیار، ساختمان کلینیک مددکاری و مرکز دی‌ای‌سی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۲۵ تا ۳۱ تیرماه با شعار "شروعی دوباره، برای بهترزیستن "به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

کد خبر 60639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد