در رسانه| بهره‌مندی بیش از 96 هزار نفر از خدمات بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۹ هزار و ۵۴۴ هزار خانوار شامل ۹۶ هزار و ۴۱۳ نفر در استان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نصیری اردلی ظهر امروز در نسشت خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: ۵۰ هزار خانوار شامل ۹۶ هزار و ۴۱۳ نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۷۳۹ هزار مددجو مستمری‌بگیر این نهاد در استان هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۹۴ مرکز دولتی و غیردولتی در استان خدمات بهزیستی را به همه مردم ارائه می‌دهند.

 ثبت ۷۵۰۰ تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی استان

نصیری اضافه کرد: در سال گذشته مردم استان ۲۶ هزار تماس با مرکز مشاوره ۱۴۸۰ داشته‌اند و در سه ماه نخست امسال هفت هزار و ۵۰۰ با این مرکز مشاوره در خصوص موضوعات مختلف گرفته شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار کودک سه تا ۶ سال در غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند همچنین ۱۰ هزار و ۸۵۰ نوزاد تازه متولد شده غربالگری شنوایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ زوج خدمات مشاوره ژنتیک را از مراکز این نهاد دریافت کردند.

 ختم به خیر شدن بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های سامانه تصمیم در سال گذشته

وی گفت: همچنین سال گذشته یک هزار و ۲۹۲ پرونده طلاق از طریق سامانه تصمیم به مشاورین ما ارجاع داده شد که بیش از ۶۰ درصد این پرونده‌ها به صبح و آشتی ختم شد.

نصیری با اشاره به اجرای طرح مانا به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان استان، افزود: این طرح توسط تسهیلگران سازمان در مدارس و یا اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۲۲۰ زن سرپرست در استان کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین ۳۲۹ کودک امدادبگیر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی توضیح داد: ۴۰۰ کودک چندقلو در استان از خدماتی مانند شیرخشک، مساعدت مالی و مستمری استفاده می‌کنند.

کد خبر 60638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد