بهزیستی طرح توانمند سازی مادران و فرزندان در خانواده را اجرا می کند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح توانمند سازی مادران و فرزندان در خانواده در سال گذشته برای دومین سال متوالی برای ۸ گروه از مادران باردار ومادران دارای فرزند سه سال به صورت مجزا اجراشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در  جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی، زنان و خانواده شهرستان سلطانیه که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، افزود: این طرح با رویکرد پیشگیرانه، برای سه مرحله تکاملی کودک (پیش ازتولد ودوران جنینی، تایک سالگی وتاسه سالگی) برنامه ریزی شده است و ۱۱۱ نفراز مادران باردار ودارای فرزند زیر سه سال در این طرح شرکت داشتند.
وی تشکیل گروهای همیار مادروکودک، ایجاد فضای گفتمان، پویایی وپایداری گروه همیار مادروکودک، ترویج مسئولیت پذیری وکمک به تقویت نگرش های مثبت مادران درجامعه پذیری کودک، کمک به ایجاد جریان توانمندسازی مادران درحیطه های نقش مادرانه از اهداف اجرای طرح برشمرد.
حسینی به اجرای برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا)  اشاره کرد و افزود: ارتقای توانمندیهای نوجوانان درزمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ایجاد وتوسعه ظرفیتهای مشارکت نوجوانان درموسسات غیردولتی از اهداف اجرایی این است که در سال گذشته ۳۲۸ نوجوان در ۲۴ گروه در این برنامه شرکت کردند.

کد خبر 60607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد