صدور۴۸۰ کارت معلولیت خدمات گیری در بهزیستی

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر از بررسی ۶۱۰ پرونده در چهارماه نخست امسال در کمیسیون پزشکی و صدور ۴۸۰ کارت معلولیت و ارائه خدمات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مسعود ابراهیمی افزود: در کمیسیون پزشکی مستندات و مدارک پزشکی اختلالات و بیماری‌های منجر به معلولیت بررسی و نوع و شدت معلولیت نیز توسط متخصصین توانپزشکی تعیین می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از تعیین نوع و شدت معلولیت در کمیسیون پزشکی در صورت تایید معلولیت، تشکیل پرونده توانبخشی در سامانه ارمغان انجام می‌شود.

ابراهیمی افزود: معلولیت به شش گروه جسمی حرکتی، معلولیت ذهنی، بینائی، شنوائی، گفتاری و چند معلولیتی تقسیم می‌شود و درصد معلولیت نیز شامل چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید است.

وی گفت: سال گذشته سه هزار و ۶۸۱ پرونده توانبخشی معلولین و مددجویان بهزیستی در کمیسیون پزشکی بررسی شد که پس از تایید کمیسیون پزشکی زمینه صدور کارت معلولیت و ارائه خدمات مطلوب و بهینه و برقراری مستمری ماهیانه و ارائه خدمات مورد نیاز توانبخشی برای توانخواهان فراهم شد.

ابراهیمی افزود: کمیسیون پزشکی تعیین شدت معلولیت هر دو هفته یا هر ماه یک بار در هر شهرستان با حضور حداقل ۳ نفر و حداکثر ۵ نفر تشکیل می‌شود که اعضاء کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی سنج، بینایی سنج، روانشناس، روانپزشک پزشک و کارشناس مرتبط با معلولیت در کمیسیون تشکیل می‌شود.

کد خبر 60590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد